گریم متفاوت و دیده نشده امین حیایی

امین حیایی بعد از طلاق از مونا بانکی پور با نیلوفر خوش خلق ازدواج کرد. امین حیایی و همسر اولش یک پسر به نام دارا دارند. امین حیایی متولد 19 خرداد 1342 است. امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی و یکی از 4 داور برنامه عصرجدید است. گریم جالب امین حیایی را ببینید.

امین حیایی

امین حیایی در فیلم سیب سرخ حوا

امین حیایی در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود و در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم براده های خورشید شد. خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم های سینمایی بازی کند و در اولین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم سیب سرخ حوا چندان موفق نبود.

او در سال ۱۳۸۱ با بازی در شش فیلم: مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت روی پرده سینماهای تهران رفت و از این حیث رکورد دار بود. حیایی همچنین تا به حال در چهار فیلم هتل کارتن، دست های آلوده، مزاحم و تله از ساخته های سیروس الوند به ایفای نقش پرداخته است. وی در سال ۱۳۸۶ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد. او همچنین دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی و ششم فیلم فجر برای فیلم شعله را از آن خود کرد. همسر وی نیلوفر خوش خلق از بازیگران سینمای ایران است.

کدخبر: 767478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟