طرفداران ترامپ وارد ساختمان کنگره آمریکا شدند+فیلم
حجم ویدیو: 2.30M | مدت زمان ویدیو: 00:00:23

گروهی از طرفداران دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا که جهت همبستگی با وی در واشنگتن تظاهرات می‌کنند، موانع ایجاد شده از سوی پلیس را شکسته و وارد ساختمان کنگره این کشور شدند.

به گزارش رکنا، نیروهای امنیتی نیز با استفاده از گاز اشک‌آور به این معترضان حمله کردند. تصاویر مربوط به این لحظات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدند.

کنگره آمریکا به‌منظور شمارش مجدد آرا و تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در 3 نوامبر 2020 برگزار شد، امروز تشکیل جلسه داد.

سنای آمریکا هنگام بررسی اعترضات به نتایج انتخابات در ایالت آریزونا، این حادثه رخ داده و جلسه را به حالت تعلیق درآورد.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا که به‌عنوان «رئیس سنا» این جلسه را مدیریت می‌کرد، به‌دلایل امنیتی از ساختمان کنگره خارج شد.

اعلام ممنوعیت آمدوشد در واشنگتن

موریل بوئزر، شهردار واشنگتن طی پیامی در توئیتر اعلام کرد که از ساعت 18.00 (به وقت محلی) ممنوعیت آمدوشد در این شهر برقرار کرده است.

وی، کارکنان خدمات اساسی را از این ممنوعیت معاف اعلام کرده و از تمام ساکنان واشنگتن از جمله خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ها خواست در بازه زمانی مذکور از محل اقامت خود بیرون نروند.

گروهی از طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هنگام تظاهرات علیه نتایج انتخابات اخیر سدهای امنیتی را شکسته و وارد ساختمان کنگره این کشور شدند.

نیروهای امنیتی نیز با استفاده از گاز اشک‌آور به این معترضان حمله کردند. تصاویر مربوط به این لحظات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدند.

برای سرکوب این تظاهرات و متفرق کردند معترضان به محل حادثه نیروهای امنیتی اضافی اعزام شدند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به گارد ملی این کشور دستور داد در رویداهای ساختمان کنگره مداخله کند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا خواستار "پایان دادن به تظاهرات در ساختمان کنگره" شده و تاکید کرد که این عتراض‌های خشونت آمیز را تحمل نخواهند کرد.

نیروهای گارد ملی آمریکا به اطراف ساختمان کنگره اعزام شدند

کیلی مک‌اننی، سخنگوی کاخ سفید با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به گارد ملی این کشور دستور مداخله در رویداهای ساختمان کنگره داده است.

وی در این پیام توئیتری نوشت: به دستور رئیس‌جمهور ترامپ، گارد ملی به همراه سایر نیروهای فدرال به سمت ساختمان کنگره اعزام می‌شوند . فراخوان رئیس‌جمهور ترامپ برای اتخاذ خویشتن‌داری در برابر خشونت را بار دیگر تکرار می‌کنیم.

هزاران نفر از طرفداران ترامپ امروز جهت همبستگی با وی مقابل کاخ سفید تجمع کرده و سپس به سمت کنگره آمریکا که به‌منظور تایید نتایج انتخابات اخیر تشکیل جلسه می‌داد، راه‌پیمایی کردند.

گروهی از این معتراضان سدهای امنیتی را شکسته و وارد ساختمان کنگره شدند. نیروهای امنیتی نیز با استفاده از گاز فلفل با این معترضان برخورد کردند.

نشست کنگره به‌دلیل این حادثه به حالت تعلیق درآمده و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا که مسئولیت ریاست این نشت را بر عهده داشت، به بیرون از ساختمان کنگره انتقال یافت.

در پی یورش حامیان دونالد ترامپ به کنگره آمریکا، جو بایدین از این معترضان خواست به حمله علیه دموکراسی و حاکمیت قانون در این کشور پایان دهند.

فرماندار پنسیلوانیا: تحولات اخیر آمریکا شبیه «اقدام برای کودتا» است

تام وولف٬ فرماندار پنسیلوانیا در حساب توئیتری تلاش تظاهراتکنندگان آمریکایی حامیان دونالد ترامپ برای ورود به ساختمان کنگره را «اقدام برای کودتا» عنوان کرد.

وی جمهوری خواهان را به جلوگیری از خشونت دعوت و تاکید کرد که ایالات متحده انتخاب منصفانه و آزادانه ای را انجام داده و نتیجه آن مشخص است.

وولف افزود: آنچه امروز می بینیم دموکراسی نیست، بلکه تلاش برای کودتا است.

فراخوان جو بایدن از معترضان برای پایان دادن به "حمله علیه دموکراسی" آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در پی یورش معترضان علیه نتایج انتخابات اخیر به کنگره این کشور از آنها خواست به حمله علیه دموکراسی و حاکمیت قانون در این کشور پایان دهند.

وی همچنین با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد: رئیس‌جمهور ترامپ را به ادای سوگند در تلویزیون، دفاع از قانون اساسی و پایان دادن به این محاصره فرا می‌خوانم.

ترامپ از هوادارانش خواست به خانه برگردند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پی حوادث اخیر در ساختمان کنگره با انتشار یک پیام تصویری از طرفداران خود خواست که به خانه‌های‌شان بازگردند.

وی در این پیام اظهار داشت: می‌دانم که غمگین بوده و آزرده خاطر شده‌اید. انتخاباتی از ما به سرقت رفته است.

ترامپ همچنین با ادعای اینکه همه می‌دانند آنها با فاصله پیروز انتخابات بوده‌اند، خطاب به حامیانش گفت:

"اکنون باید به خانه‌هایتان بازگردید. باید آرامش، قانون و نظم را حفظ کنیم. باید با نظم و قانون برای مردم‌مان احترام قائل شویم. در برهه زمانی دشواری به سر می‌بریم، قبلا چنین چیزی اتفاق نیافتاده بود. پیش نیامده بود که (انتخابات) را از من، شما و کشورمان بگیرند. انتخابات متقلبانه بود اما نمی‌توانیم آب در آسیاب این افراد بریزیم. باید آرامش را برقرار کنیم.

از این رو به خانه‌هایتان برگردید. شما را دوست داریم. شما جایگاه ویژه‌ای نزد من دارید. دیدید که چه اتفاقاتی رخ داد. بدتر از آن، دیدید که با مردم چطور رفتار کردند. می‌دانم که چه حسی دارید اما به خانه‌هایتان بازگردید، با آرامش به خانه‌هایتان بازگردید".

شمار زیادی از نیروهای پلیس هنگام درگیری با معترضان در کنگره آمریکا زخمی شدند

درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان طرفدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که در پی یورش این معترضان به ساختمان کنگره این کشور به وقوع پیوست، ادامه دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل منابع امنیتی آمریکا، شمار زیادی از نیروهای امنیتی در جریان این درگیری زخمی شدند.

نماینده عالی اتحادیه اروپا خواستار احترام به نتیجه انتخابات در آمریکا شده و وقایع واشنگتن را "حمله بی سابقه به دموکراسی این کشور" توصیف کرد.

نیروهای گارد ملی واشنگتن در حالت آماده‌باش قرار دارند

کریستفر میلر٬ معاون وزیر دفاع ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی گارد ملی واشنگتن برای آرام کردن فضای متشنج ناشی از حمله طرفداران دونالد ترامپ به کنگره در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی اعلام کرد با مایک پنس٬ معاون رئیس جمهور آمریکا٬ نانسی پلوسی٬ رئیس مجلس نمایندگان، میچ مک کانل٬ رهبر اکثریت سنا، چاک شومر٬ رهبر اقلیت سنا٬ استنی هویر نماینده مریلند و مارک میلی رئیس ستاد ایالات متحده دیدار و به ارزیابی تحولات پرداخته‌اند.

میلر با بیان اینکه کل گارد ملی واشنگتن برای آرام کردن جو متشنج پس از حمله به کنگره فعال شده‌اند گفت: "در صورت لزوم و درخواست مقامات محلی آماده ارائه پشتیبانی بیشتری هستیم. نیروهای ما قسم می‌خورند که از قانون اساسی و حاکمیت دموکراتیک کشور محافظت می‌کنند و طبق آن عمل خواهند کرد". آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟