بازداشت زن هفت‌تیرکش پس از بازگشت به ایران / سرقت مسلحانه زن جوان از شوهرش+ عکس

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس‌آگاهی پایتخت توضیح داد: ششم مهر‌سال‌۹۷ مردی وارد شعبه هفتم دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران شد و یک سرقت مسلحانه را گزارش کرد. او گفت: همسرش فریبا ۲۷‌ساله با همدستی یکی از بستگانش که مردی ۳۱‌ساله به نام سهیل است با تهدید اسلحه ۴۸‌قطعه سکه تمام بهار آزادی، ۲۰‌هزار دلار و ۱۰‌هزار یورو از او سرقت کرده و گریخته‌اند. وقتی پرونده برای بررسی بیشتر به پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران فرستاده شد شاکی مورد تحقیق بیشتری قرار گرفت. او گفت: «ساعت شش و نیم صبح بود و من در اتاق خواب استراحت می‌کردم و همسر و بچه‌ام هم در اتاق پذیرایی خوابیده بودند که ناگهان همسرم را در حالی که اسلحه کمری به دست داشت بالای سرم دیدم. او از من خواست که جای پول و طلاهایم را به او بگویم. در حالی که شوکه شده‌بودم، ناگهان سهیل هم در حالی که بچه‌ام را بغل کرده‌بود، وارد اتاق شد و تهدید کرد که جای پول و طلا‌ها را بگویم. سهیل تهدید کرد که اگر جای پول و طلا‌ها را نگویم من و بچه را خواهد کشت. من که چاره‌ای نداشتم هر چه می‌خواستند در اختیارشان گذاشتم و لحظاتی بعد آن‌ها با سرقت اموالم گریختند.»

در شاخه دیگری از تحقیقات مأموران پلیس در این باره تحقیق کرده و متوجه شدند که شاکی و همسرش از مدت‌ها قبل با هم اختلاف شدیدی دارند. همچنین مشخص شد که سهیل هم از مدتی‌قبل با همسر شاکی در ارتباط است. در تحقیقات بعدی معلوم شد که سهیل و فریبا بعد از سرقت به شهری در غرب کشور گریخته‌اند. بررسی‌های بعد، اما نشان داد که دو متهم با عبور از مرز به ترکیه و از آنجا راهی آلمان شده‌اند. پس از آن بود که نام دو متهم در لیست مجرمان تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفت تا اینکه ۱۸‌آبان‌ماه مأموران پلیس فرودگاه امام خمینی فریبا را بازداشت کردند.

فریبا وقتی مورد تحقیق قرار گرفت به سرقت اعتراف کرد و گفت: «من از سال‌ها قبل با شوهرم اختلاف داشتم. شوهرم بازاری بود و به خاطر خرید و فروش سکه و دلار وضع مالی خیلی‌خوبی داشت. مدتی قبل که با سهیل ارتباط پیدا کردم، او همیشه به من محبت می‌کرد برای همین تصمیم گرفتم اموال شوهرم را سرقت کرده و با هم به خارج از کشور برویم.»

متهم در شرح حادثه هم گفت: «مطابق نقشه صبح روز حادثه من در خانه را برای سهیل باز کردم و او وارد شد. پس از آن با تهدید اسلحه‌ای که از قبل تهیه کرده بودیم شوهرم را تهدید و پول و طلایش را سرقت کردیم. بعد هم به ترکیه رفته و از آنجا به یونان و سپس راهی آلمان شدیم. از آنجا که دلم برای بچه‌ام تنگ شده‌بود، راهی ایران شدم تا همراه فرزندم به آلمان بروم که در فرودگاه بازداشت شدم.»

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: «تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم از سوی کارآگاهان اداره‌یکم پلیس‌آگاهی تهران جریان دارد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 628792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟