سرقت های سریالی 2 هوو از طلافروشی های تهران + عکس و جزئیات

به گزارش رکنا، چندی قبل یک طلافروش در تماس با پلیس از سرقت یک جفت گوشواره به ارزش 50 میلیون تومان از مغازه‌اش خبر داد. وقتی مأموران پلیس به طلافروشی واقع در یک پاساژ حوالی میدان خراسان رفتند با مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته دریافتند سرقت از سوی دو زن و یک مرد رخ داده است.
سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر به میزان گفت: پس از این شکایت پرونده‌ای با موضوع سرقت مغازه تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت؛ در ادامه تحقیقات، سارقان که دو زن و یک مرد بودند دستگیر شدند و به ۱۲ فقره سرقت از طلافروشی‌ها اعتراف کردند. همچنین دو نفر مالخر آنها نیز در محدوده جنوب تهران بازداشت شدند.
وسوسه زن دوم
مرد ۵۰ ساله که به اتهام سرقت دستگیر شده در بازجویی‌ها گفت: من و مینا حدود ۱۶ سال قبل ازدواج کردیم و یک دختر به اسم مهتاب داریم. من در کار خرید و فروش خودرو بودم و زندگی خوبی داشتیم تا اینکه حدود 5 سال قبل یکی از بستگانم فوت کرد و همسرش ساناز با دو بچه تنها ماند؛ مدتی بعد من مخفیانه با ساناز ازدواج کردم، اما هنوز چند ماه از عقدمان نگذشته بود که فهمیدم ساناز سارق بوده و از سوی پلیس دستگیر شده است.
وقتی او دستگیر شد پلیس از من هم بازجویی و تحقیق کرد که در همین گیرو دار همسر اولم مینا به ماجرا پی برد و می‌خواست طلاق بگیرد اما به خاطر دختر نوجوانمان منصرف شد.
پس از ۳ سال ساناز از زندان آزاد شد و پیش من آمد. او ابراز پشیمانی کرد و گفت که اجازه بدهم زندگی جدیدی را کنار من و بچه‌هایش شروع کند از آنجا که بچه‌هایش پیش مادر بزرگشان بودند به من گفت کمکم کن تا بچه‌هایم را پس بگیرم، اما برای این کار پول نیاز داشتیم چون باید یک خانه اجاره می‌کردیم به همین خاطر ساناز پیشنهاد داد تا سرقت کنیم. من هم وسوسه شدم و چند بار با او دست به سرقت از طلافروشی زدیم.

ساناز فقط گوشواره می‌دزدید گوشواره‌ها را از مغازه‌دار به بهانه امتحان کردن می‌گرفت و بعد در بین موهایش و پشت روسری پنهان می‌کرد. از این راه پول خوبی نصیبمان می‌شد؛ مدتی بعد همسر اولم که به وضع مالی من شک کرده بود وقتی فهمید من با ساناز دزدی می‌کنم نه تنها ناراحت نشد بلکه خودش نیز با ما همراه شد. بعد از این ماجرا سرقت‌ها را گاهی تنهایی، گاهی دو نفره و حتی بعضی وقت ها سه نفره انجام می‌دادیم، اما بیشتر مواقع خانم‌ها با هم به سرقت می‌رفتند.
کارآگاه احمد نجفی در پایان گفت: با توجه به دستگیری سارقان و شناسایی محل‌های سرقت تا کنون هشت شاکی این پرونده شناسایی شده‌اند و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟