شهادت مأمور پلیس زیر چرخ های خودروی متهم فراری + عکس مامور شهید

به گزارش رکنا، ساعت 9:45 شامگاه پنجشنبه گذشته مأموران ضربت سر کلانتری چهارم سوار بر دو موتورسیکلت برای اجرای طرح مقابله با فروشندگان مواد مخدر، سارقان و اراذل و اوباش در حال گشت در خیابان بودند که به خودروی پرایدی مشکوک شدند.

متهم آشنا

مأموران به محض نزدیک شدن به خودرو و مشاهده چهره راننده، او را شناسایی می‌کنند. راننده مرد 30 ساله‌ای به نام بهرام بود که قبل از این به خاطر مواد مخدر، شرب خمر و زورگیری بازداشت شده و چهره او برای مأموران پلیس شناخته شده بود.

با دیدن چهره متهم سابقه‌دار ، مأموران به راننده خودروی پراید دستور ایست دادند اما راننده با دیدن مأموران به جای آنکه خود را تسلیم کند، اقدام به فرار کرد بدین ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد و دو واحد گشت ضربت سر کلانتری چهارم به دنبال راننده پراید رفتند.

تعقیب 10 دقیقه‌ای

پس از 10 دقیقه در نهایت راننده پراید به چراغ قرمز پشت چهارراه در محدوده تهرانپارس رسید. او که مأموران را در تعقیب خود می‌دید، این بار تلاش کرد که با دنده عقب از چراغ قرمز و مأموران فرار کند.

اما هنگام دنده عقب گرفتن یکی از موتورهای پلیس را زیر گرفت و این برخورد باعث شد که موتورسیکلت و راکبانش روی زمین بیفتند. اما راننده با خودرو از روی بدن گروهبان یکم حامد ضابط و ستوان یکم محسن حسینی رد شد ا ما راکبین موتورسیکلت دوم پلیس او را دستگیر کردند.گروهبان یکم حامد ضابط و ستوان یکم محسن حسینی به بیمارستان منتقل شدند اما تلاش کادر درمان بی نتیجه ماند و حامد ضابط ساعت 5 صبح جمعه به شهادت رسید.

به دنبال شهادت مأمور 21 ساله، موضوع به بازپرس ساسان غلامی اعلام شد. بدین ترتیب بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت راهی محل شده و به تحقیق از متهم دستگیر شده پرداخت. مرد جوان در تحقیقات اولیه مدعی است که برای انجام کاری به شمال کشور رفته و هنگام برگشت، از شهرستان آمل، فردی را به عنوان مسافر به تهران آورده و پس از پیاده کردن مسافرش در حال گشتزنی در شهر بوده که مأموران به او شک کردند . او با دیدن مأموران ترسیده و با توجه به سوابق کیفری که داشته اقدام به فرار کرد و در پشت چراغ قرمز نیز از وجود مأموران خبر نداشته و ناخواسته این تصادف مرگبار رقم خورده است.

به دستور بازپرس جنایی متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پلیس پایتخت نیز گفت: گروهبان یکم حامد ضابط یکی از نیروهای خوب پلیس بوده و او دو روز قبل از شهادتش حین گشت به راننده خودرویی مشکوک می‌شود.

در استعلام شماره پلاک متوجه می‌شود که خودرو سرقتی است و از راننده می‌خواهد که تسلیم شود. اما راننده خودروی سرقتی اقدام به فرار کرد و این تعقیب و گریز منجر به گیر افتادن متهم در خیابانی بن بست شد که پارکی در انتهای آن قرار داشت.

متهم فراری به داخل پارک رفته و پسری 13 ساله را گروگان گرفت که حامد ضابط با شلیک ۳ تیر هوایی موفق به دستگیری متهم و نجات پسر نوجوان شده بود. همچنین 24 ساعت قبل از شهادتش، او متهمی را با 4 کیلو هروئین و تریاک دستگیر کرده بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 597855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟