محاکمه مسافر فرانسه به خاطر قتل در خاک ایران + عکس

به گزارش رکنا، این مرد با جلب رضایت اولیای دم دیروز از جنبه عمومی جرم محاکمه شد .

بازداشت مسافر فرانسه در تهران

عزیز ۲۵ ساله که در فرانسه زندگی می کرد، هنگام سفر به ایران در بیست و ششم بهمن سال 97 طی درگیری با یکی از دوستانش به نام فهیم، وی را با یک ضربه چاقو کشت و روز بعد بازداشت شد. وی همان ابتدا ادعا کرد ناخواسته دست به این جنایت زده است .

رهایی از قصاص

در حالی که قرار بود او در دادگاه محاکمه شود توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند.

در دادگاه

عزیز دیروز در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی برای عزیز درخواست مجازات کرد.

سپس عزیز روبه روی قضات ایستاد. وی گفت : من از بچگی همراه خانواده ام به فرانسه رفتم و در آن جا بزرگ شدم. اما چون بیشتر اقوام و دوستانم در ایران بودند برای دیدن آن ها با گرفتن ویزای سه ماهه به ایران برگشتم. من در مهمانی که دوستانم برگزار کرده بودند شرکت کردم و آن جا مشروب خوردم. اما یک باره حالم بد شد و خون بالا می آوردم که دوستانم تصمیم گرفتند مرا به خانه دوست صمیمی ام فهیم ببرند.

وی ادامه داد: من سوار ماشین فهیم شدم اما در بین راه دوستانم تصمیم شان را تغییر دادند وخواستند مرا به خانه پسر خاله یکی از دوستانم ببرند که مخالفت کردم و از ماشین فهیم پیاده شدم.

عزیز گفت: من کاپشنم را از تنم در آوردم و سیگار و چاقویی را که در جیب کاپشنم داشتم در دست گرفتم . قصد داشتم پیاده قدم بزنم اما فهیم و دوستانم از ماشین پیاده شدند تا مرا بار دیگر سوار ماشین کنند. آن ها می گفتند نمی خواهند با این حال تنهایی در خیابان راه بروم. سپس با من درگیر شدند و در آن کشمکش نمی دانم چاقو چطور به گردن فهیم برخورد کرد .

وی ادامه داد: فهیم دوست صمیمی ام بود، او و خانواده‌اش می‌دانند من واقعاً قصد کشتن او را نداشتم . مرگ فهیم یک اتفاق تلخ بود .

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: بعد از درگیری با فهیم به خانه عمویم رفتم و صبح روز بعد عمویم گفت فهیم جان سپرده است که از شنیدن این ماجرا شوکه شدم. من می خواستم به فرانسه برگردم که پلیس به سراغم آمد و بازداشت شدم.

وی ادامه داد : من در ۱۱ سالگی پدرم و در ۱۶ سالگی مادرم را از دست دادم .سابقه بیماری روانی دارم و حال و اوضاع روانی خوبی ندارم. به همین دلیل خانواده فهیم حاضر شدند با دریافت دیه از قصاص گذشت کنند.من همیشه شرمنده آن ها هستم و بخشش آن ها را فراموش نمی کنم.

بنابه این گزارش، در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟