اعتراض عکاس ایرانی به استفاده از عکس او در توییت فارسی ترامپ

به گزارش رکنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه ۲۲ بهمن به مناسبت چهلمین سال انقلاب ۵۷ نوشت: «۴۰ سال فساد. ۴۰ سال سرکوب. ۴۰ سال ترور. رژیم ایران فقط موجب چهل سال شکست شده است. مردم ایران مدتهاست که در رنجند شایسته آینده روشن‌تری هستند.»

یلدا معیری در اینستاگرام خود نوشت: «این عکس را یکسال پیش در روز ٩ دی ماه در جریان اعتراضات مردمی در دانشگاه تهران گرفتم و به‌خاطر ترس از دستگیری و مشکلات امنیتی که ممکن بود برای خودم و خانواده‌ام پیش بیاید ٦ ماه هویت عکاس را مخفی نگاه داشتم.»

این عکاس ایرانی تاکید کرده از اینکه اثرش «به نمادی از آزادگی و حریت در جهان» تبدیل شده افتخار می‌کند.

با این حال وی با انتقاد از تحریم‌ها و سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ می‌نویسد: «به عنوان یک ایرانی که هر روز و هر روز بیشتر از تحریمهای ایالات متحده آسیب می‌بیند، به‌خاطر تفاوت قیمت ارز و پول ملی قادر به مسافرت به کشورهای همسایه هم نیست و به دلیل قانون منع مسافرت آقای ترامپ سال‌هاست از دیدار پدر و مادرش محروم مانده است، دیدن این عکس در پست توییت آقای ترامپ و مصاحبه مطبوعاتی آقای پمپئو و هر سیاستمدار آمریکایی بزرگی، شرمندگی زیادی به همراه دارد. این عکس از مردم ایران و برای مردم ایران گرفته شده است و نباید توسط هیچ کس دیگری مورد سواستفاده قرار بگیرد.»

این عکس یلدا معیری برنده نشان «عکس سال خبری ایران» انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟