به گزارش گروه جنایی رکنا، درست زمانی که میهمان ها برای خوردن شام عروسی آماده می شدند بین چند جوان در حیاط تالار درگیری به وجود آ مد. متاسفانه با اوج گیری این درگیری،پای چاقو هم به میان آ مد. در این درگیری،جوانی 27ساله به شدت زخمی شد. او که خونریزی شدیدی داشت به یکی از بیمارستان های مشهد منتقل شد اما تلاش پزشکان موثر نبود و جوان 27ساله جان خود را از دست داد.

پلیس چند متهم پرونده راپس از تحقیقات گسترده دستگیر کرده و بررسی های تکمیلی با دستورات مقام قضایی از آ نها ادامه دارد. جسد قربانی این درگیری خونین نیز پس از تشریفات قانونی برای خاکسپاری تحویل خانواده اش شد.

درباره این ماجرای تاسف بار نظر یکی از مدرسان مهارتهای زندگی را جویا شدیم. صالح محمدپور ،عضو سازمان نظام روانشناسی ایران گفت: عصبانیت و خشم هیچگاه مسائل را حل نمی کند، جز اینکه آسیبی جدی به ما می زند و می تواند پشیمانی بدون سودی دربرداشته باشد، ما باید وقتی که خشمگین هستیم با حفظ آرامش دیگری را درک کنیم.روش هایی برای حفظ آرامش و جلوگیری از افزایش خشم وجوددارد: ۱. درلحظه خشمگینی به این فکر کنید که ریشه خشمتان کجاست و از خودسوال کنید آیاارزش عصبانی شدن و آسیب رساندن دارد؟ ۲. سطح صدای خود را کنترل کنید

در یک بحث، طبیعی است که ما صدای خود را بالاتر می بریم. اگر شما داد و فریاد بزنید، طبیعی است که شخص متقابل احساس تهدید و دفاع می کند. قدرت استدلال خود را بالا ببرید نه صدایتان را! ۳.وقتی عصبانی هستید این کارهارا به ترتیب انجام دهید:مکث،تنفس عمیق،اطمینان ازحل مسالمت آمیز مشکل و دست برداشتن از افکارمنفی از اولین قدم ها است. ۴.با کسی که باعث عصبانیت شما شده است احساس همدلی کنید به او حق بدهید گاهی اشتباه کند. ۵. یاد بگیرید گوش کنید،بر قرار نکردن ارتباط صحیح با دیگران از نداشتن مهارت گوش دادن ناشی می شود.۶.یادتان باشد فرصت ها زود گذر هستند،به خود بگویید تا کی می خواهید از دست دیگران عصبی شوی. ۷.دیگران را ببخشید. کسانی را که باعث عصبانیت شما می شوند ببخشید تا بهتر بتوانید عصبانیت خود را کنترل کنید.

با تمرین و انجام این موارد شما براحتی می توانید در مواقعی که در هرجایی مخصوصا درمجالس عروسی که با یک حرف ممکن است خشم شمارا برانگیزد مدیریت کنید.

اما اطرافیان در مدیریت و کنترل خشم هم تاثیرگذارند و باید از رفتارها و کلام هایی که باعث می شود طرفین دعوا بیشتر باهم درگیر شوند پرهیز کرده وتلاش کنند با توصیه ها و گوشزد کردن عواقب این خشم پراکنی به هردوطرف آن ها را به آرامش دعوت کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دستگیری مجری رادیو هنگام پخش زنده / او با دختر بد سرپرست چه کرده بود؟ + عکس

فوری / حادثه خونین برای عزاداران حسینی/ جرثغیل ترمز برید !

دختر زیر دوش بود که مرد شیطان صفت داخل شد !

مژگان از ترس تسلیم راننده آژانس اینترنتی در تهران شد!

جنجال جدید آقا زاده بی ادب/ جشن تولد شنیع ساشا در ماه محرم! + فیلم

داستان عجیب دختر 18 ساله در دخمه شیاطین

تجاوز شنیع به دختر 8 ساله در خیابان / دخترک باردار شد +عکس

هلیا 7 ساله سمنان را به هم ریخت! + جزییات

اقدام شنیع 9 پسر با دختر 14 ساله همسایه در خرابه!

قاسم با دوربین جاسوسی از زن و دختر رییس فیلم خصوصی گرفت! /راز وحشتناک ویلا!

اقدام شنیع فرناز حسود برای بهاره! / پسری که بازی شومی خورد!

شوهر خانم مهندس هر دفعه با زن جدیدی می پرید! + عکس دادگاه

کدخبر: 416751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟