سیل گیلان این توله خرس را از مادرش جدا کرد + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان یک قلاده توله خرس توسط دوستداران محیط زیست تحویل اداره محیط زیست شفت شد.

با توجه تماس تلفنی عصر روز چهارشنبه مورخه 19/02/97 یکی از دوستداران محیط زیست مبنی بر مشاهده یک قلاده توله خرس قهوه ای سرگردان در ارتفاعات شهرستان شفت بلافاصله مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به منطقه عزیمت کردند که مشاهده گردید یک قلاده توله خرس قهوه ای که بدلیل وقوع سیلاب در منطقه از مادر خود جدا شده و سرگردان بوده توسط یکی از دوستداران محیط زیست تحویل همکاران یگان این اداره قرار گرفت که توله خرس مذکور در لحظه مشاهده کاملأ گل آلود بود و به لحاظ جسمی آسیب دیدگی در دست چپ این حیوان مشاهده شد سن این توله خرس حدود چهار ماه است و با توجه به بررسیهای بعمل آمده از سرنوشت خرس مادر اطلاعی در دست نیست.

رضا زمانی رئیس اداره محیط زیست گفت : خرس ها پستاندارانی بسیار تنومند و قوی هستند ، خرس قهوه ای بزرگ جثه ترین گوشت خوار ایران است که البته خرس ها همه چیز خوارند و از محصولات متنوعی مانند گیاهان و میوه ها ، ماهی ، عسل و پستانداران کوچک و حشرات تغذیه می کنند این حیوان حس بویایی و شنوایی بسیار قوی و لی بینایی ضعیفی دارد خرسها حیوانات بسیار مفیدی اند و با از بین بردن حشرات و جوندگان مضر نقش موثری در کنترل آفات به عهده دارند و همچنین با خوردن میوه های جنگلی و دفع و پخش آن به تجدید حیات درختان جنگلی کمک می کنند خرس قهوه ای لانه خود را در سنگهای بزرگ و غارها انتخاب می کنند . این حیوانات می توانند از درخت بالا بروند و شناگرهای ماهری هستند. مدت آبستن خرس قهوه ای حدود 7 الی 8 ماه است و معمولأ در آخر فصل زمستان 2 تا 3 توله بدنیا می آورد.

وی ضمن قدردانی از دوستداران محیط زیست از همه مردم خواست جهت حفظ و حراست از عرصه های طبیعی و تنوع زیستی شهرستان در کنار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان باشند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قاتل دردادگاه بی پروا از خواهر زنش تعریف کرد!/ او مشکل اخلاقی داشت+عکس

دزد بی رحم به التماس های دختر جوان توجه نکرد/ این مرد امروز اعدام شد+عکس

دردسر ماساژ تایلندی برای تازه داماد مشهدی

سنگسار کودک 4 ساله به دستور مربی مهدکودک + عکس

مومیایی جنجالی شهر ری 2 بار دفن شد!

دستگیری راننده 9 ساله گیلانی

نوشین را می شناسید او به دنبال پدر و مادر ش می گردد + فیلم و عکس

بیوه سیاه شوهرش را کشت و گوشت جسد مرد همسایه را به اهالی محله خوراند + عکس

ناگفته های مادر سلاله کوچولو برای مجازات قاتل دخترش + عکس

این مرد زنش را کشت و با عجیب‌ترین وسایل ممکن دفن کرد+ عکس

پسر 12 ساله به خاطر لمس چاقو قاتل سریالی شد! +عکس

راز قتل نیمه شب در جاده هراز

 

کدخبر: 379587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟