سردار" قادر کریمی"  گفت: بعد از ظهر پنج شنبه گذشته یک دستگاه وانت پیکان که رانندگی آن را جوان 25 ساله تبعه خارجی به عهده داشت در مسیر میدان آزادی Freedom به سمت میدان جهاد حرکت می کرد که ناگهان در اطراف میدان جمهوری اسلامی توسط سرنشینان یک دستگاه پراید متوقف شد.

وی افزود: سرنشینان مسلح پراید با تهدید به مرگ و استفاده از افشانه فلفل، راننده وانت را از پشت فرمان بیرون کشیدند و به داخل پراید انداختند. سپس آنان در حالی که پیرمرد و کودک سرنشین وانت را که بار ضایعاتی آهن داشت در محل رها کردند، گروگان hostage را به محل نامعلومی بردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: پرونده ماجرای گروگان گیری Kidnapping مسلحانه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع به پلیس آگاهی ارسال شد و گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جنایی پیگیری این پرونده را به عهده گرفتند.

سردار کریمی با اشاره به این که پیامک ها و تلفن های تهدیدآمیز گروگان گیران ساعتی بعد از وقوع جرم Crime آغاز شد، ادامه داد: در حالی که بررسی های اطلاعاتی با به کارگیری شیوه های فنی و پلیسی وارد مرحله جدیدی شده بود، گروگان گیران در تماس با یکی از برادران راننده 25 ساله تقاضای 100 هزار یورو کردند.

آنان با تهدید به کشتن Killing گروگان ، فیلمی را نیز از طریق تلگرام Telegram ارسال کردند که نشان می داد راننده 25 ساله با غل و زنجیر در یک اتاق شکنجه Torture می شود و اگر پول را پرداخت نکنند گروگان را با شلیک گلوله خواهند کشت.

این مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی گفت: کارآگاهان با دادن آموزش های لازم به خانواده گروگان، از آن ها خواستند مبلغ 50 هزار یورو را طی یک قرار به گروگان گیران پرداخت کنند. بنابراین قرار مذکور با نظارت و هدایت کارآگاهان در منطقه الهیه مشهد گذاشته شد و موتورسواری با برداشت ارزهای خارجی در بیابان های این منطقه و تاریکی شب ناپدید شد.

سردار قادر کریمی خاطر نشان کرد: این گونه بود که رصدهای اطلاعاتی نتیجه داد و کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سردسته مسلح باند را در منطقه بلوار آزادی شناسایی کنند.

وی گفت: سپس با هماهنگی مقام قضائی ساعت 2 بامداد متهم را در حال استراحت در مخفیگاهش دستگیر و سلاح کمری به همراه مهمات و 50 هزار یورو ارز خارجی کشف شد.

وی افزود: با اعترافات سردسته باند، بلافاصله عملیات شبانه کارآگاهان برای دستگیری دو متهم دیگر پرونده ادامه یافت و دو همدست دیگر او نیز به دام افتاد .

سردار کریمی عنوان کرد: یکی از متهمان، کارگر سردسته باند در یک کارواش است و نفر سوم با کارگر کارواش رفاقت دارد.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این که تحقیقات و بازجوئی از متهمان پرونده همچنان ادامه دارد ،خاطر نشان کرد: طبق بررسی های اولیه انگیزه سردسته باند گروگان گیری مسلحانه از این اقدام مجرمانه، اخاذی بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اجرای زنده و عجیب بهنام بانی در کابین خلبان هواپیمای مسافربری + فیلم

عموی شیرین او را وادار به کار کثیفی کرد

حمله وحشیانه سگ های ولگرد به مرد 31 ساله در سه راهی قصابخانه

انصاری گاوکش به قتل رسید

اقدام زشت نوجوان 14 ساله در پشت صندوق شیرینی فروشی در مهدیهشر

پلیس هند با شکایت دختر دانشجوی ایرانی به دانشکده پرستاری حمله کرد

قتل در دومین روز عید در نواب تهران / قاتل فراری است

بلای شوم بر سر دختر ۲۱ ساله در مینودشت

عکس زن سیاهپوست که در بار خرما از ایران به ترکیه قاچاق می شد + تصویر

عجیب ترین خواستگاری آقای بازیگر از خانم بازیگر ایرانی + فیلم و عکس

سرزده به شرکت شوهرم آرمان رفتم / او و خانم منشی را اتاق رییس در شرایط افتضاحی دیدم!

تصاویر لحظه به شهادت رسیدن مقام ارشد پلیس فسا و سربازش + جزئیات و عکس

فیلم وحشتناکی که به دست پلیس مشهد افتاد / عملیات شبانه برای رهایی گروگان

دختر تهرانی کنار قبر پدر بزرگ خودکشی کرد

مادر پژمان مرا به دام شیطانی او انداخت! / شراره فقط 18 سال داشت

شوهرم هومن شب ها به جای زندان در خانه زن مطلقه می خوابید!

 

کدخبر: 366542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟