حمله به سفارت و تلاش 6 سرباز +فیلم  و عکس
حجم ویدیو: 230.30M | مدت زمان ویدیو: 00:32:09

۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی

۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی (به انگلیسی: 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi) یک فیلم اکشن و مهیج آمریکایی به کارگردانی مایکل بِی است.
مایکل بِی کارگردان سری فیلم‌های پرفروش «ترانسفورمرها» همین‌طور فیلم‌های آرماگدون و پرل هاربر است و فیلم ۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته میچل زاکوف ساخته است.
چاک هوگان نویسنده فیلمنامه و جان کرازینسکی، دومینیک فوموسا، جیمز بج دیل، مکس مارتینی، توبی استفنز، پابلو شرایبر، دیوید دنمان و فردی استروما بازیگران این فیلم هستند.
پیمان معادی بازیگر Actor ایرانی نیز در این فیلم در نقش شخصیتی به نام آمال ظاهر شده که مترجم محلی گروه است.
این فیلم به  آمریکا در بنغازی که منجر به کشته شدن جان کریستوفر استیونسون سفیر آمریکا و سه تن دیگر از کارمندان سفارت شد، می‌پردازد و داستان دربارهٔ شش مأمور سیا است که ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲، پس از حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی در لیبی می‌کوشند از دیپلمات‌های آمریکایی دفاع کنند.
فیلم روایتی دراماتیک از ماجرایی واقعی است که سال ۲۰۱۲ در شب یازدهمین سالگرد ۱۱ سپتامبر روی داد. در این حادثه، افراد ناشناس با اسلحه سبک و نارنجک‌انداز پس از درگیری با محافظان لیبیایی کنسولگری وارد محوطه آن شدند و ساختمان کنسولگری را به آتش کشیدند. این حمله در جریان تظاهرات علیه فیلمی توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صورت گرفت که توسط یک شهروند آمریکایی و یک مهاجر مصری ساکن آمریکا ساخته شده بود.
این فیلم ۱۴۴ دقیقه‌ای در جمهوری مالت و مراکش فیلمبرداری شده است.
«۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی» در حالی در سینماهای آمریکای شمالی روی پرده رفت که رایان تراپانی یکی از سخنگویان سیا روز جمعه در گفتگو با واشنگتن پست، سازندگان این فیلم را به تحریف وقایع و افرادی که در شب وقوع حادثه Incident در کنسولگری آمریکا در بنغازی بودند، متهم کرد و گفت هیچ‌کس این فیلم را با یک مستند اشتباه نمی‌گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 311450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟