مرد اعدامی به نام محمود به اتهام درگیری در سال 90 بازداشت و به زندان Prison رجایی‌شهر کرج منتقل شده بود. او شامگاه 14 تیر سال90، در پی هواخواهی از هم‌سلولی‌اش با زندانی Prisoner دیگر و دوستان او درگیر شد و سه نفر را زخمی کرد که یکی از آنها به نام مالک که زندانی 39 ساله بود، جان باخت.

بررسی‌های پلیس Police در ارتباط با این جنایت Crime نشان می‌داد مقتول به اتهام سرقت، محکومیت 20 ساله داشته و از تیر سال 82 به زندان منتقل شده و محکومیتش را سپری می‌کرده که در این درگیری به قتل Murder رسیده بود.

در ادامه متهم به قتل پس از بازسازی صحنه قتل، به زندان بازگشت. پرونده وی به شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز ارسال شد که با توجه به درخواست پسر و والدین مقتول، عامل جنایت به قصاص یک سال حبس به خاطر ایراد ضرب و جرح عمدی به دو زندانی و یک سال زندان به دلیل شرکت در نزاع دسته‌جمعی محکوم شد.

حکم مجازات از سوی قضات شعبه 16 دیوان عالی کشور تائید و به شعبه ششم اجرای احکام دادگستری استان البرز ارسال شد. با توجه به این‌که مرد اعدامی بسیار پشیمان بود، مسئولان هیات صلح و سازش دادگستری به سرپرستی قاضی Judge علی‌اکبر داوریان، رئیس شعبه ششم اجرای احکام دادگستری استان البرز وارد عمل شدند و چند جلسه به گفت‌وگو با خانواده مقتول پرداختند، اما آنها حاضر نمی‌شدند محمود را ببخشند. همین باعث شد مرد جوان پای چوبه دار برود.

در این مرحله هیات صلح و سازش دوباره وارد عمل شد و چند ثانیه مانده به اجرای حکم، پس از گفت‌وگو با خانواده مقتول توانستند حکم را به طور موقت متوقف کرده و فرصتی برای جلب رضایت بگیرند. مرد اعدامی به سلولش بازگشت، اما موفق نشد رضایت خانواده مقتول را بگیرد و دوباره پای چوبه دار رفت. این بار هم هیات صلح و سازش توانست از اولیای دم فرصتی برای جلب رضایت بگیرد.

محمود دو بار مرگ را به چشمان خود دید. خانواده‌اش خیلی تلاش کردند رضایت بگیرند، اما نشد. زمان بسرعت سپری می‌شد تا این‌که فرصت داده شده به مرد اعدامی پایان گرفت و او 28 فروردین امسال برای سومین بار پای چوبه دار رفت.

این بار دیگر امیدی برای بازگشت به زندگی نداشت، اما هیات صلح و سازش اجرای احکام دادگستری استان البرز همچنان به تلاش‌هایش ادامه داد و فقط یک ثانیه مانده به اجرای حکم قصاص توانست رضایت اولیای دم را به شرط دریافت دیه جلب کند. محمود که باورش نمی‌شد کابوس پنج ساله مرگ به پایان رسیده است، درحالی که بشدت گریه می‌کرد به سلولش بازگشت. با پرداخت دیه به اولیای دم، قرار است محمود بزودی از جنبه عمومی جرم Crime در داگاه کیفری استان البرز محاکمه شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار حوادث رکنا را از دست ندهید:

پیشنهاد بی‌شرمانه آقای میلیاردر به بازیگر مشهور زن / شوهر این ستاره سینما شکایت کرده است+عکس

احمدی نژاد همه را در مشهد بوسید! +فیلم

علی کریمی سیاه پوش شد +عکس

اعدام اصغر قاتل اولین قاتل زنجیره ای ایران/این مرد کودکان را پس از آزار می کشت +عکس قدیمی

دوئل مرگبار 2 اوباش در لنگرود/قاتل فراری است

سرنوشت شوم 2 دختر دانشجو در حاشیه رودخانه سفید رود

وقتی متوجه ارتباط پنهانی زنم شدم او به من اعتراف کرد که با یک مرد رفت و آمد دارد ولی حالا...

وکیل شوهرم وقتی مرا دید پیشنهاد شرم آوری را به او داد

چشم بسته عاشق قیافه سعید شدم و نفرین مادرم روسیاهم کرد

چند قصاب در آبادان به خاطر فروش گوسفند و بز مشکوک تحت تعقیب قرار گرفتند

پسر جوان به مادرش هم رحم نکرد و...

خودکشی عجیب زن جوان در آبادان

این مرد 3 بار طناب دار را دور گردنش انداختند اما اعدام نشد!

فیلم لحظه توفان در فرودگاه مهرآباد تهران

راننده زن با خودرو وارد سوپرمارکت شد! +فیلم و عکس

 

کدخبر: 259803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟