در این 12 ماهی که سپری کردیم و به واپسین روزهای آن رسیدیم، پرونده‌های مختلفی ازدزدی خانه، مغازه، کیف قاپی، انواع و اقسام سرقت‌ها را رسیدگی کردم.

یکی از پرونده‌هایی که در گوشه ذهنم خوب باقی مانده مربوط به پرونده یک سرقت Stealing خودرو بود. ماجرا از آنجا آغاز شد که زنی در دادسرا شکایت کرد خودروی پرایدش که در یکی از محله‌های تهران پارک بوده، سرقت شده است. ماموران اطراف خانه‌شان را جست‌وجو کرده، اما موفق نشده بودند ردی از سارق پیدا کنند. همزمان با شکایت این زن، دستور تحقیقات برای دستگیری سارق و یافتن خودروی او را دادم. هنوز چند روز از تشکیل این پرونده و آغاز تحقیقات نگذشته بود که زن مالباخته به دادسرا آمدو اعلام کرد به‌طور اتفاقی برای یافتن خانه‌ای اجاره‌ای برای دخترش به شرق تهران رفته بود‌.

بعد همراه مشاور املاک به چند ساختمان رفته و خانه‌ها را نگاه کرده‌اند. زمانی که برای دیدن خانه اجاره‌ای همراه مشاور املاک به آخرین ساختمان رفته بودند‌ زن در پارکینگ ناگهان چشمانش به خودروی پرایدی افتاد که شباهت بسیاری به خودرویش داشت. همان جا به ماجرا مشکوک شد. برای این‌که ماجرا لو نرود از دخترش می‌خواهد همراه مشاور املاک برای دیدن آپارتمان وارد ساختمان شود. بعد هم خودش کارآگاه بازی‌اش گل می‌کند و سراغ خودروی پراید می‌رود. با نگاهی به پلاک و بررسی وسایل داخل خودرو مطمئن می‌شود که سارقان باید در همین ساختمان زندگی کنند. ماجرا رابرای کسی بازگو نمی‌کند و بعد از بازگشت دخترش می‌گوید خودروی سرقتی را در میان خودروهای پارک شده در همین ساختمان پیدا کرده است.

روز بعد این زن نشانی خانه سارقان را در اختیارم قرارداد و من نیز دستورات لازم را دادم و از ماموران خواستم پیش از فرار Escape متهمان به خانه مورد نظر که نشانی‌اش را شاکی داده بود، بروند که آنها نیز به سرعت در محل حاضر شدند و با توقیف خودرو، دو جوان سارق را پیش از آن‌که فرصتی برای فرار پیدا کنند، بازداشت کردند. خودروی سرقتی تحویل مالباخته باهوش شد و با تحقیق از متهمان معلوم شد سارقان خودرو افراد دیگری را نیز علاوه بر این زن سرقت کرده و بعد با اوراق کردن خودروها وسایل آن را فروخته‌اند. آنها حتی در صدد بودند خودروی شاکی را در چند روز آینده اوراق کرده و وسایل آن را به فروش برسانند که ناکام ماندند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: جام جم

 

کدخبر: 252271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟