او که حالا مردی 62ساله است دیروز بار دیگر محاکمه شد و از قضات دادگاه برای نجات از بلاتکلیفی کمک خواست.روز دوم خردادماه سال 83مردی 50ساله با پلیس تماس گرفت و گفت که همسرش را در خانه‌شان واقع در کمالشهر کرج به قتل Murder رسانده است. دقایقی بعد وقتی مأموران به محل حادثه Incident رسیدند با جسد زنی روبه‌رو شدند که در حمام خانه افتاده و به‌دلیل اصابت ضربات چاقو جان باخته بود.

متهم در اعترافاتش گفت: به‌دلیل اختلافاتی که با همسرم داشتم او از خانه قهر کرده بود تا اینکه دامادم پادرمیانی کرد و همسرم به خانه برگشت اما یک روز بعد دوباره با هم درگیر شدیم. او که داد و بیداد می‌کرد به حمام رفت و در را از داخل بست. من هم عصبانی شدم و با چاقو سراغش رفتم. ابتدا چند ضربه به در حمام زدم اما وقتی او در را باز کرد در اوج عصبانیت چند ضربه با چاقو به وی زدم که جانش را از دست داد. بعد هم خودم با پلیس تماس گرفتم.

به‌دنبال اعترافات این مرد، او در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. اولیای دم پدر و مادر مقتول و فرزندانش بودند که قضات دادگاه با توجه به خواسته آنها حکم به قصاص متهم دادند اما وقتی پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد قضات دیوان حکم را نقض و اعلام کردند باید درباره سلامت روانی متهم تحقیق شود.

به این ترتیب متهم بار دیگر محاکمه شد. این بار نیز متهم به قصاص محکوم شد اما چون پدر مقتول فوت شده و خواهران مقتول نیز از آن پس ازجمله اولیای دم بودند باز هم رأی دادگاه نقض و پرونده برای سومین بار به دادگاه فرستاده شد. در دور سوم محاکمه که دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی و با حضور دکتر اسلامی برگزار شد ابتدا پسر مقتول که یکی از اولیای دم است در جایگاه ایستاد و گفت که پدرش را بخشیده است. او گفت: من از خواهر و برادرانم نیز وکالت دارم و آنها هم پدرمان را به‌خاطر قتل مادرمان بخشیده‌اند. ما با این شرط پدرمان را می‌بخشیم که او بعد از آزادی هیچ تماسی با ما نداشته باشد و در تهران زندگی نکند.

در ادامه نوبت به 4خواهر مقتول رسید. آنها اما گفتند خواسته‌شان قصاص متهم است و متهم را به خاطر قتل خواهرشان نمی‌بخشند. هرچند رئیس دادگاه به آنها گوشزد کرد که برای اجرای حکم قصاص باید تفاضل دیه و سهم فرزندان متهم پرداخت شود اما آنها به قصاص اصرار کردند. در این شرایط متهم که حالا 62سال دارد در جایگاه ایستاد و گفت: من قتل همسرم را قبول دارم اما 12سال است که زندانی شده‌ام و دیگر چیزی برای از دست دادن ندارم. به همین دلیل از دادگاه می‌خواهم به بلاتکلیفی‌ام پایان دهد؛ یا زودتر قصاصم کنید یا اینکه کاری کنید آزاد شوم. در پایان این جلسه قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 251612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟