به گزارش اختصاصی رکنا؛ این مردان تبهکار از قبل می دانستند خودروی حامل پول های فرسوده بانک پاسارگاد نه تنها هیچ محافظ مسلح و بادیگاردی ندارند بلکه چه ساعت و چه زمانی از چه مسیری به سمت بانک مرکزی در حرکت است.

ساعت 7 و 40 دقیقه صبح امروز خودروی بانک پاسارگاد که بیش از 900 میلیون تومان پول فرسوده را برای امحا به بانک مرکزی می برد در محاصره مردان مسلحی افتاد که سوار بر دو پراید در دو سمت آن قرار گرفته و با تیراندازی هوایی و تهدید راننده به سبک فیلم های هالیوودی آن را مجبور به توقف کردند.

برخلاف تصور، مردان مسلح که هیچ نقابی هم به صورت نداشته اند در مرحله بعدی به جای سرقت گونی های پول راننده ماشین بانک پاسارگاد را از خودرو بیرون انداختند و با رها کردن دو پراید خودشان سوار بر ماشین بانک پا به فرار گذاشتند.

این دزدان حرفه ای و مسلح با آگاهی از اینکه ماشین بانک مجهز به جی پی اس و ردیاب است در همان ثانیه های نخست سیم آن را جدا کرده و دستگاه جی پی اس را در گوشه ای از اتوبان انداختند.

مرحله بعدی نقشه دزدان ماشین بانک رهایی از دست این خودرو بود چرا که می دانستند تا لحظاتی بعد پلیس با آگاهی از چنین سرقت مسلحانه ای طرح مهار را برپا کرده و ماشین بانک به راحتی هم از سوی خودروهای گشت پلیس و هم توسط دوربین ها قابل ردیابی است.

بدین ترتیب آنها در سرقت مسلحانه دیگری سد راه راننده خودروی ال نود شدند و با تهدید اسلحه او را پیاده کرده و با انتقال گونی های پول داخل آن ماشین بانک را کنار راننده وحشتزده ال نود رها کرده و گریختند.

با وارد عمل شدن تیمی از اداره یکم پلیس آگاهی تهران تحت سرپرستی سرهنگ مکرم معاون جرایم جنایی همراه با کشف دو پراید دزدان مسلح و ماشین بانک به همراه پوکه هایی متعلق با تفنگ کلاشینکف که دزدان از آن استفاده کرده بودند تحقیقات نشان داده است که دو خودروی پراید در روزهای گذشته در شهریار به سرقت رفته اند و دزدان هوشمندانه سعی داشته اند هیچ ردی از خود برجای نگذارند.

از سوی دیگر با توجه به زمان و مکان سرقت و اینکه دزدان اطلاعات کاملی از چگونگی انتقال پول های فرسوده بانک پاسارگاد به بانک مرکزی داشته اند احتمال اینکه طراح این سرقت مسلحانه به نوعی مستقیم یا غیرمستقیم به اطلاعاتی محرمانه در بانک پاسارگاد دسترسی داشته  بسیار زیاد است.

بنابه گزارش اختصاصی رکنا؛ کارآگاهان در حالی در شاخه های مختلف به ردیابی دزدان ماشین پول بانک پاسارگاد پرداخته اند که 900 میلیون تومان پول فرسوده کاملا از رده خارج نبودند و قابلیت استفاده و خرج شدن در بازار را دارند و در واقع دزدان به ثروت زیادی رسیده اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 247664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟