این زن هکر ویژه پوتین است!+عکس

کاخ سفید نام یک زن جوان روسی را به اتهام کمک به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای مداخله در انتخابات آمریکا در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

این زن جوان که "آلیسا شِوچِنکو" نام دارد، یک هکر ماهر است که از سوی شرکت‌های بزرگ تجاری برای پیدا کردن نقایص امنیتی فضای آنلاین آنها استخدام می‌شود. اضافه کردن نام شرکت این زن جوان در فهرست تحریم‌های کاخ سفید که هفته گذشته دولت آمریکا آن را منتشر کرد، برای بسیاری غافلگیرکننده بود.

در اطلاعات منتشر شده آمده است این شرکت که ZOR نام دارد با آژانس‌ اطلاعات خارجی روسیه در زمینه تحقیق و توسعه فنی همکاری کرده است.

این هکر ماهر در واکنش به اضافه شدن نام شرکت خود در فهرست تحریم‌های آمریکا گفت هرگز به طور آگاهانه کاری برای دولت روسیه انجام نداده است. وی با ارسال چندین ایمیل رمزگذاری شده به گاردین اعلام کرد احتمالاً کاخ سفید برداشت اشتباهی از اطلاعات موجود داشته است. وی همچنین افزود: «هیچ قدرتی از من حمایت نمی‌کند که بتوانم با استفاده از آن از خودم رفع اتهام کنم.»

این زن جوان همچنین ادعای دولت آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات این کشور را به تمسخر گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 236481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟