قیمت انواع تریاک و هروئین مرغوب گران شد+لیست قیمت ها

سردار اسدالله هادی‌نژاد  با اشاره به افزایش قیمت تریاک در کشور افعانستان در سال 2016 میلادی گفت: با توجه به میانگین قیمت موادمخدر تولید شده در افغانستان، شاهد افزایش قیمت تریاک و هروئین در این کشور هستیم که افزایش قیمت‌های این دو ماده در سال 2016 به دلیل ارتقاء کیفیت محصولات و گسترش بازار مواد مخدر Drugs افغانستان است.
معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در حال حاضر آمارهای به دست آمده حاکی از افزایش 19 درصدی قیمت تریاک خشک در کشور افغانستان است که بر اساس گزارش‌ها، قیمت هر کیلوگرم تریاک خشک در مزرعه، 188 دلار است که 18 درصد رشد داشته و قیمت تریاک خشک که توسط تاجران این مواد در افغانستان خرید و فروش می‌شود، 200 دلار است.
وی افزود: همچنین بر اساس برآوردهای انجام شده، قیمت میانگین هر کیلوگرم تریاک تازه، 166 دلار است که این رقم، رشد 22 درصدی قیمت تریاک تازه را نشان می‌دهد.
هادی نژاد با اشاره به افزایش قیمت هروئین نیز گفت: در گزارش‌های به دست آمده از آخرین تغییرات قیمت مواد مخدر در سال 2016 میلادی، قیمت هر کیلوگرم هروئین مرغوب با بالاترین کیفیت 3343 دلار است که به نسبت مدت مشابه قبل، 4 درصد رشد داشته است.
وی افزود: همچنین قیمت میانگین هروئین با کیفیت متوسط نیز از قرار هر کیلوگرم، 2414 دلار در کشور افغانستان معامله می‌شود.
معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اختلاف قیمت بسیار زیاد بین مواد مخدر در افغانستان و کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد: اختلاف قیمت بین موادمخدر تولید شده در افغانستان و موادمخدر عرضه شده در کشورهای اروپایی و غربی، انگیزه بسیار زیادی برای قاچاقچیان مواد مخدر ایجاد کرده است. این انگیزه به حدی است که قیمت هرکیلوگرم هروئین وقتی از افغانستان خارج می‌شود و به شهرهایی مثل لندن و یا مسکو می‌رسد، 100 برابر می‌شود.

نوع ماده قیمت در افغانستان میزان تغییر قیمت
تریاک خشک

 

100 دلار 19 درصد رشد
تریاک تازه  166 دلار 22 درصد رشد
هروئین متوسط 2414 دلار 6 درصد رشد
هروئین مرغوب 3343 دلار 4 درصد رشد

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 236391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟