شلیک مرگبار  شاهزاده عرب به ایما صالحی محبوب ترین خبرنگار زن+جزئیات و عکس خبرنگار

به گزارش رکنا، یکی از اعضای خانوادۀ سلطنتی بحرین که عامل قتل Murder  خبرنگار زن است بعد از جنایت با خونسردی نزد پلیس بحرین رفت و تسلیم شد.
روزنامۀ تلگراف انگلیس این خبر را به نقل از فعالان بحرینی اعلام کرد. 
خبر کشته شدن ایما صالحی، خبرنگار ۲۸ ساله و شیعۀ بحرینی در تاریخ ۳ دی‎ماه سال جاری به ضرب گلولۀ یک مرد، مردم بحرین را شوکه کرد. 
قاتل، این زن جوان را در حالی در خیابان کشت که پسر ۶ ساله‎اش از پنجرۀ خودرو نظاره‎گر این صحنۀ دهشتناک بود. 
مرد مهاجم با شلیک یک گلوله به سر این خبرنگار ورزشی و محبوبِ تلویزیون بحرین، وی را در شهر الرفاع به قتل رساند و بلافاصله خود را به پلیس Police معرفی کرد. 
بسیاری از افسران نظامی و اعضای خاندان آل‌خلیفه در شهر الرفاع زندگی می‌کنند. 
پس از وقوع این جنایت، وزارت کشور بحرین از این حادثه Incident تنها به عنوان «قتل یک زن» نام برد، اما خبرگزاری دولتی بحرین مظنون را «یک مرد ۳۴ سالۀ بحرینی» معرفی کرد. 
در گزارش‌‏های بعدی مشخص شد که مقامات نظامی در حال بازپرسی از مظنون هستند و شایعات دربارۀ این‎که مهاجم عضو نیروهای مسلح بحرین است، بالا گرفت. 
از سوی دیگر، فعالان گروه دیدبان حقوق‌بشر بحرین اعلام کردند که مظنون این قتل علاوه بر نظامی بودن، یکی از اعضای خاندان سلطنتی بحرین است. 
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یکی از این فعالان اعلام کرد: «این واقعیت که مظنون این حادثه یک افسر ارتش و عضو خاندان حاکم بر بحرین است، این جنایت Crime را از دیگر جنایات متمایز کرده و آزمونی برای بررسی تعهد این کشور به عدالت و پاسخگویی مسئولین است.» 
در کشور بحرین همچون همسایه‎اش عربستان سعودی، شاهزادگان بسیاری وجود دارند که بدون داشتن نقش رسمی در دولت این کشور، از امتیازات مادی و قدرت زیادی برخوردار هستند. 
مردم بحرین سال‌هاست که نسبت به عملکرد خاندان آل‌ خلیفه اعتراض می‌کنند و قتل ایمان صالحی می‌تواند آتش خشم مردم این کشور را شعله‎ور‌تر کند. 
دادگاه‎های نظامی بحرین معمولاً به صورت غیرعلنی برگزار می‌‎شوند، بنابراین بعید به نظر می‌‏رسد که مردم بحرین قادر به دنبال کردن تحولات مربوط به این پرونده باشند. 
بحرین از بهمن ۱۳۸۹ صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است. معترضان بحرینی خواستار برکناری رژیم آل‌خلیفه و آزادی Freedom زندانیان سیاسی هستند. 
در چنین شرایطی نیروهای امنیتی رژیم بحرین با استفاده از ابزار‌ها و امکانات امنیتی غرب و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان به شدت اعتراض‌های مردمی را سرکوب می‌کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟