مشترکان آبفا در خراسان هنوز با خدمات ۱۲۲ آشنا نیستند

علیرضا اخویان چهارشنبه‌ در برنامه بازدید خبرنگاران از مرکز ارتباط با مشتریان آبفا و تصفیه‌خانه نیشابور اظهار کرد: این مرکز تنها سامانه ارتباط با مشتریان آبفا در استان خراسان رضوی است که ۲۶ شهرستان، ۴۶ شهر، یک هزار و ۹۱۵ روستا را پوشش می‌دهد و ماهیانه به طور میانگین به ۲۵هزار تماس پاسخ می‌دهد.

وی افزود: در این مرکز دارای ۱۹ پاسخ‌گوی خانم تماس‌ها را مدیریت می‌کنند و از این تعداد ۱۵نفر از مددجویان بهزیستی هستند و اطلاعات آماری این مرکز برای بهینه کردن شبکه و طراحی‌های آینده بسیار حیاتی است و با راه‌اندازی آن آمار اتفاقات شبکه آب در سطح استان واقعی شده و نحوه خدمات رسانی پیمانکاران به دقت رصد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هنوز ۱۰درصد از ظرفیت این مرکز فعال شده و در آینده با راه‌اندازی کامل آن همه خدمات خدمات آبفا به صورت غیرحضوری ارائه شده و همه خدمات و اطلاعیه‌ها از طریق شبکه تلفن همراه به اطلاع شهروندان می‌رسد.

اخویان در جریان بازدید خبرنگاران از تصفیه‌خانه نیشابور گفت: این تصفیه‌خانه از نوع برکه تصفیه است و  در زمینی به وسعت ۱۸۰ هکتار واقع شده و دارای هشت برکه با ظرفیت ۲۰هزار مترمکعب است.

وی افزود: شبکه فاضلاب نیشابور با ۳۷۰ کیلومتر وسعت و ۶۰هزار اشتراک ۲۵۰لیتر بر ثانیه خروجی دارد و تصفیه خانه جدید در سه فاز ۲۰ هزار مترمکعبی با همکاری مجتمع فولاد خراسان در دست ساخت است و پس از تکمیل به مدت ۲۵ سال در اختیار این‌ مجتمع قرار می‌گیرد و خروجی تصفیه‌خانه جدید در بخش صنعت قابل استفاده است.

اخویان با اشاره به اینکه در نیشابور کل تولید آب در اوج مصرف به طور میانگین یک‌هزار لیتر بر ثانیه است افزود: تامین آب در شبکه آب رسانی نیشابور با بیش از ۲هزار کیلومتر وسعت توسط ۵۷ حلقه چاه و هشت باب مخزن با ظرفیت ۶۰میلیون مترمکعب تامین‌ می‌شود و هر ماه از کلیه منابع و مخازن آب شبکه نیشابور برای آزمایش میکروبی نمونه‌برداری می‌شود و به خاطر مسائل امنیتی دیگر از سیستم کلرزنی گازی استفاده نمی‌شود و در حال حاضر پنج منبع آب‌ژاول با بیش از یکصد دستگاه کلرزنی و ۶عدد کلرسنج آنلاین شبکه اب‌رسانی نیشابور و ۴یروزه را پشتیبانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در نیشابور با هشت شهر و ۳۰۷ روستا تحت پوشش آبفا ۸۶ منبع تامین آب روستایی و ۵۹ منبع شهری وجود دارد و نمونه‌برداری از کل این شبکه و منابع آب به صورت فصلی انجام‌ می‌شود.

سعید صفارائی/نیشابور

کدخبر: 813128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟