فریب مشهدی ها با افزایش فالوور در اینستاگرام

  رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری گرداننده یک صفحه اینستاگرامی که تحت عنوان تبلیغات و افزایش فالوور اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد ، خبر داد.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در تشریح خبر گفت : شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و از فردی در فضای مجازی شکایت داشت.

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان ادامه داد:  شاکی در ادامه گفت قصد داشتم از روش تبلیغات در فضای مجازی به کسب و کار خود رونق بدهم، در همین خصوص در شبکه اجتماعی اینستاگرام یک صفحه ای متناسب با کسب و کار خود ایجاد کردم و با فردی آشنا شدم که مدعی بود با تبلیغات و افزایش فالوور با تعداد بالا خیلی زود به هدف خود خواهم رسید، بدون تحقیقات و اطلاع از هویت این فرد مبلغ 120میلیون ریال برای وی واریز کردم و بلافاصله پس از واریز وجه دیگر پاسخی از این فرد دریافت نکردم.

این مقام انتظامی بیان داشت : کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری امور فنی ضمن شناسایی مجرم در شبکه های اجتماعی متوجه شدند این فرد با ترفند افزایش فالوور و تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرامی مشغول فعالیت مجرمانه و کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی است.

وی افزود: با مشخص شدن هویت ادمین صفحه برای پلیس و پس از هماهنگی قضایی مجرم در یکی از مناطق غرب مشهد دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل  شد و با رویت شواهد غیر قابل انکارضمن اعتراف به کلاهبرداری از چند شهروند دیگر با ارزش ریالی حدود چهارصد میلیون ریال گفت با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش فالوور و تبلیغات اینستاگرامی سوژه های خود را جذب می کردم و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی آنها نبودم.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی توصیه کرد: قبل از واریز وجه به حساب افراد در خصوص هویت اصلی صاحب پیج ؛ اطلاعات کسب کرده و با برقراری تماس تلفنی از جزئیات آن مطلع شوید زیرا افراد سودجو درفضای سایبراین فضا را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود میدانند و از ساده لوحی برخی از کاربران برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود بهره می برند.

سرهنگ جواد جهانشیری از شهروندان خواست: از پرداخت بیعانه قبل از تحویل کالا یا خدمات خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره تماس مرکز فوریت های سایبر 096380 یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کدخبر: 755758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟