کلاهبرداری مشاور املاک جعلی از طریق رهن و اجاره اینستاگرامی

 سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این خبر گفت: به دنبال وصول دو پرونده و ادعای شکات در خصوص کلاهبرداری فردی ناشناس با شگرد تبلیغات رهن و اجاره املاک از طریق اینستاگرام ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی عنوان داشت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد فردی با ایجاد صفحه تبلیغاتی در اینستاگرام به عنوان گروه مشاورین املاک اقدام به کلاهبرداری و دریافت مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان بیعانه از برخی از شهروندان کرده و پس از آن پاسخگوی آنها نبوده و هیچ خدماتی هم به متقاضیان ارائه نکرده است.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسان پلیس، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پرونده جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ مرتضوی گفت: یکی از خصوصیات رسانه های نوین ایجاد فرصت برای تبلیغات با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی در زمانی کوتاه می باشد این فضا این امکان را برای افراد سود جو نیز فراهم آورده است تا بتوانند تبلیغاتی همچون عرضه محصولات، رهن و اجاره، خرید و فروش املاک یا وسایل نقلیه به صورت گسترده در این فضا داشته باشند، بنابراین هموطنان عزیز حتما از طریق دفاتر تایید شده و معتبر اقدام کرده و از افراد و شرکت های فاقد مجوز درخواست خدمات نکنند، همچنین حتی الامکان ‌آدرس و تلفن دفتر یا مراکز ارائه خدمات مورد نظر را دریافت و به‌صورت حضوری مراجعه نمایند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 745573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟