آزادی دوباره موبایل قاپ حرفه ای پس از بازداشت

 مرد جوان که هنوز نفسش جا نیامده بود و چشمانش را نمی‌توانست باز کند، از شهروندان درخواست تلفن همراه کرد تا به پلیس زنگ بزند. صاحب تلفن همراه شماره پلیس را گرفت و گوشی را به دست او داد.

به گزارش رکنا، مرد جوان در پاسخ به اپراتور مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کرد که سارقی گوشی‌اش را قاپیده و فرار کرده است. او خودش هم نمی‌دانست که با واکنش سریعش نه‌تنها به گوشی‌اش می‌رسد، بلکه از چندین فقره گوشی قاپی و سرقت‌های دیگر هم پرده برمی‌دارد.

مأموران کلانتری دوازدهم مشهد، با دریافت گزارش یک مورد گوشی‌قاپی در محدوده استحفاظی‌شان، در محل حاضر شدند. مال‌باخته مردی جوان بود، در حالی که اشک می‌ریخت به مأموران گفت: همین کنار داشتم با تلفن صحبت می‌کردم که یک موتورسوار گوشی‌ام را قاپید.

او می‌خواست فرار کند که مانعش شدم و چند نفر هم به کمکم آمدند، اما گوشی‌قاپ اسپری فلفل بیرون آورد و آن را به چشمانم پاشید. من دیگر چیزی ندیدم و فقط توانستم با تلفن یکی از همین افراد به پلیس زنگ بزنم. شاهدان نیز با تأیید موضوع، مشخصات مهمی از سارق در اختیار مأموران گشت کلانتری قرار دادند.

رسیدگی فوری به سرقت ‌های خیابانی در طرح ویژه مقابله با سرقت، که مدت‌هاست در دستور کار پلیس مشهد قرار دارد و سرهنگ حسین دهقانپور، فرمانده انتظامی مشهد بر پیگیری فوری آن تأکید کرده است، موجب شد تا مأموران از همان نقطه سرقت تحقیقات میدانی خود را آغاز کنند.

سرنخی مهم از سارق خیابانی

تحقیقات میدانی با توجه به اقدامات فنی پلیس، نشان داد که متهم پس از سرقت گوشی، از آنجایی که زمان طلایی فرار را از دست داده است، به درون ساختمانی رفته تا پس از اینکه آب‌ها از آسیاب افتاد، از محل دور شود.

مأموران با یافتن این سرنخ مهم، پس از هماهنگی با مقام قضایی، به درون این ساختمان که متعلق به شرکتی خصوصی بود وارد شدند و متهم را شناسایی و دستگیر کردند. متهم که مردی جوان بود، زمانی که عرصه را بر خود تنگ دید، تلفن همراهش را به نقطه‌ای دور از دسترس مأموران پرتاب کرد.

شناسایی سرقت نیم‌ساعته

مأمورا ن که به حرکت متهم مشکوک شده بودند گوشی را پیدا کردند. این درحالی بود که پیگیری گروه تجسس کلانتری امام رضا(ع) نشان داد که این گوشی نیز سرقتی است و متهم نیم‌ساعت قبل آن را که متعلق به زنی جوان بوده در یکی از خیابان‌های همان محدوده قاپیده و متواری شده است.

با رویارویی متهم و شاکی که منجر به شناسایی سارق از سوی مال‌باخته شد، متهم برای آغاز تحقیقات تکمیلی راهی کلانتری شد.

رو شدن یک سرقت 5ماهه

پس از انتقال متهم و موتورسیکلتش به کلانتی امام رضا(ع) مشهد، مأموران در استعلام پلاک موتورسیکلت متوجه شدند این وسیله نیز سرقتی است و متهم 5ماه قبل آن را از یک ساختمان در مشهد ربوده است.

در حالی که پرونده اتهام‌های سارق سنگین‌تر می‌شد 3شاکی نیز با حضور در کلانتری، متهم را شناسایی و اعلام کردند که او گوشی‌های تلفن همراهشان را ربوده است.

متهم نیز که دیگر نمی‌توانست خود را بیگناه جلوه دهد با وجود شاهدان و همچنین ادله موجود در پرونده به سرقت‌هایش اعتراف کرد. متهم در گوشه‌ای از اعترافاتش اعلام کرد که تاکنون در خیابان‌های آیت‌ا... بهجت، امام‌رضا(ع) و خیابان شهید اندرزگو اقدام به گوشی‌قاپی کرده است.

روسیاهی دوباره متهم

در حالی که تصور می‌شد این پرونده تکمیل شده است و احتمالا سارق سرقت‌های بیشتری انجام داده است، نتیجه استعلام سوابق احتمالی متهم نیز حاضر شد.تیم رسیدگی‌کننده به پرونده با دریافت سوابق متهم متوجه شدند که متهم 22 ساله، حدود 6ماه قبل نیز به دلیل سرقت تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و چون قصد تسلیم نداشته است، مأموران با قانون به‌کارگیری سلاح متهم را زمین‌گیر کرده‌اند.

پس از دستگیری در همان زمان، متهم و پرونده‌‌اش در اختیار مقام قضایی قرار می‌گیرند که پس از رسیدگی اولیه، این جوان 22ساله به قید وثیقه آزاد می‌شود.تحقیقات پلیس درباره این پرونده و روشن شدن دیگر سرقت‌های احتمالی، ادامه دارد.

کدخبر: 740852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟