فوت ۴ کودک مبتلا به کرونا در تربت جام

محمد افکار اظهار داشت: طی این مدت 7 ماه یعنی از زمان شروع کرونا از فوت کودک 5 روزه تا 3.5 ساله و نزدیک 4 سال داشته‌ایم که دارای بیماری‌های زمینه‌ای، مادرزادی، تشنج و نوزاد زودرس بوده‌اند.

وی افزود: آمارها نشان از این دارد که کودکان نسبت به بزرگسالان از شیوع و مرگ و میر کمتری برخوردارند و کودکان ناقل‌های بسیار خوبی هستند و می‌توانند بیماری را از سطح جامعه، مدرسه و مکان‌های پرجمعیت به خانواده منتقل کنند و تاکید می‌کنیم که بهداشت فردی و اجتماعی برای کودکان مهم است و باید از ماسک استفاده کنند.

افکار ادامه داد: ما فقط توانسته‌ایم حدود 6 درصد از جامعه را بررسی کنیم و 93 درصد دیگر جامعه را بررسی نکردیم و این افراد یا بدون علامت هستند و یا علامت‌دار هستند ولی به ما مراجعه نکرده‌اند و خودشان یا بهبود یافته‌اند یا در خانه تحت درمان هستند.

وی گفت : 85 درصد مردم بدون علامتند و 5 درصد علامت دارند و 5 درصد به آی سی یو می‌روند و تنها 2درصد فوت می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان گفت: وضعیت این شهرستان زرد است و از ابتلای شروع این بیماری تاکنون 2465 مورد آزمایش داده‌اند و 1136 مورد مثبت و 104 نفر فوتی داشته‌ایم که هم اکنون 16 نفر بستری هستند که حال 8 نفر آنان مساعد نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 603317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟