مزاحمت اینترنتی نتیجه اعتماد بیجا در اینستاگرام

 سرهنگ"‌علی محمدپور" رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و بیان داشت فردی در فضای مجازی مدت زیادی به ایجاد مزاحمت وی پرداخته و تصاویر و فیلم‌های خصوصی‌اش را منتشر کرده است.

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان داشت بعد از آشنایی بنده از طریق یکی از دوستانم با این فرد ناشناس در فضای مجازی ،  به دلیل اعتماد بیش از حد تصاویر و فیلم‌های شخصی خودم را در اختیار وی قرار دادم، بعد از مدتی به دلیل اختلافات اخلاقی به این رابطه پایان دادم پس از آن هر روز مرا تهدید به انتشار فیلم و تصاویر خصوصی ام می کرد ، تا اینکه متوجه شدم تمام  فیلم‌ها و تصاویر خصوصی‌ام در در بین خانواده و اقوام پخش شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: افسران سایبری پلیس فتا پس از مطالعه اظهارات شاکی و همچنین اقدامات فنی و پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس انتقال داده شد.

سرهنگ محمدپور گفت: متهم پس از حضور در پلیس فتا در ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد ولی در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری گردیده به جرم خود اعتراف و بیان داشت بعد از اینکه این خانم دیگر به ارتباط با بنده ادامه نداد تصاویر و فیلم‌های خصوصی‌اش را پخش کردم.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: فریب پیشنهاد و درخواست‌های نامتعارف را نخورند و از اشتراک‌گذاری تصاویر شخصی و خصوصی در فضای مجازی و ارسال  آنها به  افراد ناشناس خودداری کنند زیرا امکان سواستفاده، توسط افراد فرصت طلب وجود دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌ رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کدخبر: 721853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟