کلاهبرداری 60 میلیون ریالی یک رمال و فالگیر در اینستاگرام

به گزارش رکنا،  سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری 60 میلیون ریالی یک رمال و فالگیر از او در اینستاگرام ، پیگیری پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت که برای برخی ادوات جادویی و کمیاب پس از برقراری ارتباط با مدیر صفحه فالگیری و بیان مشکلات زندگی شخصی خود، در طول دو ماه و طی سه مرحله مبلغ 60 میلیون ریال به‌حساب اعلام‌ شده از سوی مدیر پیج اینستاگرامی پرداخت کرده و دیگر این شخص پاسخگوی پیگیری‌های او نبوده است.

فالگیر و رمال فضای مجازی در مرکزی به دام افتاد

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان کرد: موضوع در رصد کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و مأموران در تحقیقات و تجسس‌های خود توانستند متهم را که ساکن یکی از استان‌های دیگر بود، شناسایی کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: پس از هماهنگی با مراجع قضایی متهم به دادسرا معرفی و با پیگیری‌های صورت گرفته، وجه مورد کلاهبرداری به‌حساب شاکی پرونده عودت داده شد.

سرهنگ آنقی در ادامه بابیان اینکه رمالی ، دعانویسی و فالگیری یک نوع اقدام متقلبانه برای تحصیل مال است، گفت: بی‌گمان برخی از مردم برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به متخصصان روانشناسی، به رمال‌ها رجوع می‌کنند که این امر پیامد‌های ناگواری را به دنبال دارد و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوسل شدن به ابزارهای خرافی و سوءاستفاده از اعتقادات شهروندان، به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی هستند که می‌طلبد شهروندان هیچ‌گاه برای رفع مشکلات خود نباید به این‌گونه موارد در فضای مجازی اعتماد کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی به همشهریان توصیه کرد: در صورت برخورد با موارد مشکوک و کلاهبرداری هایی از این قبیل آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟