گوهر خیراندیش بازیگر توانای سینما و تلویزیون کشورمان است. گوهر خیراندیش اول شهریور ماه سال 1333 متولد شد. گوهر خیراندیش در شیراز بدنیا آمد. گوهر خیراندیش مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبا دریافت کرد و از سال 1349 وارد دنیای هنر شد.گوهر خیراندیش فعالیت هنری خود را از سال 1349 و با گروه تئاتر در شیراز آغاز کرد. در همین سال بود که با جمشید اسماعیل خانی آشنا شد که این آشنایی منجر به ازدواج این دو گشت.

 

گوهر خیراندیش

 
 
 

ماجرای بامزه ازدواج گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش از آن دسته هنرمندان است که زندگی مشترکش را خیلی زود آغاز کرد و در دوران دبیرستان بود که با جمشید اسماعیل خانی آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج آنها گردید.

این بانوی هنرمند کشورمان در برنامه دورهمی در شرح ماجرای ازدواجش گفت:

وقتی کلاس نهم بودم و در تئاتر مشغول بازی بودم آقای اسماعیل خانی من را به خانه میرساند. یکی از روزها وقتی من را به خانه رساند مادرم به او گفت لطفا دیگر این کار را نکنیید من خودم به دنبال دخترم می آیم. یک روز اسماعیل خانی گفت به مادرت بگو آبگوشت درست کند تا من به خانه شما بیایم. وقتی به منزل ما آمد ماجرای ازدواج را مطرح کرد که مادرم گفت:دختر من خیلی جوان است و هیچ کاری بلد نیست حتی بلد نیست لباس هایش را جمع کند و اصلا نمیتواند یک زندگی را اداره کند ولی ما 38 سال با هم زندگی کردیم.

گوهر خیراندیش

جمشید اسماعیل خانی همسر گوهر خیراندیش بانوی هنرمند کشورمان بود که 20 فروردین ماه سال 1329 متولد شد و 18 فروردین 1381 درگذشت.

این هنرمند کشورمان بازی در تئاتر را سال 1349 آغاز کرد و راهی برای ورود گوهر خیراندیش هم به دنیای هنر شد و سال 1368 با فیلم «زیر بام های شهر» به کارگردانی اصغر هاشمی به دنیای سینما وارد شد.

سال 1364 با بازی در مجموعه آئینه به دنیای تلویزیون راه یافت و در سریال هایی چون مرغ حق، روزی روزگاری، آپارتمان، شلیک نهایی، زیرگنبد کبود، سفر به چذابه، یحیی و گلابتون، همسایه ها، کت جادویی و... به ایفای نقش پرداخته است.

مهریه گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش در سالروز درگذشت جمشید اسماعیل خانی مهمان برنامه حالا خورشید شد و در این برنامه درباره مهریه اش گفت:

مهریه من یک کاسه نبات، کلام الله مجید، نمک طعام، 5 تا سکه به نیت پنج تن، ابریشم و گل نرگس که من این مدل مهریه را میوه ممنوعه هم آورده بودم و یکی از خصوصیات اخلاقی جمشید این بود که همیشه برای من گل میخرید و روزی که فوت کرد هم همه خانه ما پر از گل بود.

گوهر خیراندیش

ترس گوهر خیراندیش از روبوسی محسن تنابنده با او !

گوهر خیراندیش بازیگری طنز می باشد که اگر در فیلم و سریالی ایفای نقش کند قطعا آن پروژه پر بیننده و قوی خواهد بود. اما جدیدا چند وقتی میشه که خیلی از خانم های هنرپیشه راه های حاشیه دار را در پیش گرفته اند تا هم فالوور جذب کنند و هم انگاری دوست دارند که از این طریق تو چشم باشند.

گوهر خیر اندیش تا به حال چند باری شده که روی سن در مراسمات مختلف صحبت هایی جنجالی داشته و ظاهرا کسی هم کاری به کار خانم بازیگر ندارد. به تازگی ویدیویی منتشر شده که گوهر خیر اندیش حضور دارد، محسن تنابنده هم روی سن می آید و یکی یکی با آقایون روبوسی میکند. خانم بازیگر هم خودشو عقب میکشه و با حالتی شوخ میگه من این عزیز رو از دور میبوسم!

 

 

حجاب دور از شان گوهر خیر اندیش!

گوهر خیراندیش با وجود سن بالایی که دارد اما همچنان در حال گشت و گذار در مهمانی های داخلی و خارجی است. وی مدتی پیش تولد 67 سالگی اش را جشن گرفت. تصویری از خانم بازیگر در فضای مجازی هست که در کنار پسر و دختر و دامادش حضور دارد و به طور کامل کشف حجاب کرده است.

البته که گوهر خانم خیر اندیش در مراسمات سینمایی داخلی و خارجی کمی بهتر تیپ و استایل خود را انتخاب می کنند. گوهر خیر اندیش چند وقت پیش هم در هند حضور داشت که با لباسی سنتی طور و جدید ظاهر شد.

 

خب میرسیم به استایل گوهر خیراندیش که به گفته خودش خانم سایه موسوی طراحی آن را برعهده داشته. این لباس رویه ای بلند و طرحی سنتی شکل دارد که زیرش پیراهنی بلند و با کمربند مدل GG استفاده کرده است.

در این تیپ توربانی مشکی هم به سر دارد که البته ماسک خانم بازیگر با لباس سنتی اش سِت شده.

 

گوهر خانوم چرا ممنوع التصویر نمیشه!

اما این بار اولی نیست که گوهر خیراندیش تیپی نه چندان جالب و بی حجاب دارد. تازه این استایل جزء با حجاب های خانم بازیگر است که نکته خاصی ندارد اما به مذاق کاربران هم خوش نیامد.

گوهر خیراندیش مدتی پیش در تولد ابی هم شرکت داشت و یقه باز خانم بازیگر بسیار جنجالی شد. اما مورد دیگر اینکه تصویری از او منتشر شد که در کنار دختر و پسر و دامادش است اما کاملا کشف حجاب کرده است!

جوایز گوهر خیراندیش

1380 فیلم ارتفاع پست برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن در بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر

1381 فیلم ارتفاع پست برنده بازیگر نقش مکمل زن سال در هفدهمین دوره منتخب نویسندگان و منتقدان

1382 فیلم واکنش پنجم برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در هفتمین جشن خانه سینما

1382 فیلم دنیا برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در هفتمین جشن خانه سینما

1382 فیلم رسم عاشق کشی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

1387 فیلم دعوت برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در دوازدهمین جشن خانه سینما

 

 

کدخبر: 768797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟