مراقب کلاهبرداران سایبری با عنوان دروغین پیش فروش خودرو باشید

به گزارش رکنا، سرهنگ حسن کیخا" رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی تبلیغات دروغین اخیر کلاهبرداران و مجرمان سایبری برای دست یافتن به منافع غیر قانونی خود، از متقاضیان خرید خودرو خواست به منظور ثبت‌نام اینترنتی در طرح‌های ویژه خرید خودرو صرفاً از طریق نشانی اینترنتی شرکت‌های رسمی تولیدکننده یا عرضه خودرو کشور یا نمایندگی‌های مجاز آن شرکت‌ها اقدام کنند.

سرهنگ کیخا با اشاره به اعمال محدودیت برای ثبت نام خرید خودرو در پی تقاضای بالای شهروندان گفت: مجرمان سایبری از این امر سوءاستفاده کرده و با انتشار آگهی‌های دروغین و جذاب به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

او با بیان اینکه طی روز‌های گذشته شاهد درج آگهی تبلیغاتی با عنوان دروغین "آغاز طرح فروش خودرو " در برخی از شبکه‌های اجتماعی توسط برخی افراد کلاهبردار در منطقه بوده‌ایم، افزود:تحویل فوری، قیمتی پایین‌تر از کف بازار، تاریخ عرضه بدون قرعه‌کشی و‌... که در این آگهی کلاهبردارانه لحاظ شده، دروغ بوده و فقط برای به دام انداختن شهروندان طراحی شده است.

 کلاهبرداران سایبری با عنوان دروغین پیش فروش خودرو

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه در طرح کلاهبردارانه مذکور مدعی پیش پرداخت مبلغ ۳ میلیون تومان جهت ثبت اولیه سفارش بوده است، از شهروندان خواست: در مواجهه با چنین تبلیغات جذاب و وسوسه انگیز دروغین اینترنتی که نوید فرصتی استثنایی را به کاربر می‌دهند کاملا هوشیارانه برخورد نموده و قبل از هرگونه اقدامی نسبت به اصالت آگهی و مرجع ارائه دهنده خدمات اطمینان حاصل کنید.

این مقام انتظامی با اشاره به تبلیغات جذاب مشابه توسط کلاهبرداران، از متقاضیان خرید خودرو خواست: قبل از بررسی صحت اطلاعات فروشنده، اقدام به واریز بیعانه نکنند و حتی‌الامکان ارتباطات، عقد قرارداد و خرید و فروش‌ها را به صورت حضوری و در اماکن و ادارات معتبر و دارای مجوز انجام دهند.

وی ادامه داد: از فعالان و مسئولان کانال‎ها و صفحات مجازی نیز انتظار داریم جهت انجام تبلیغات مجازی کاملاً مسئولانه برخورد نموده و از انتشار تبلیغاتی که می‌تواند امنیت اجتماعی، اقتصادی جامعه تحت الشعاع قرار دهد، پرهیز کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد:از آنجایی که برقراری امنیت امری جمعی بوده و مستلزم مشارکت آحاد جامعه می‌باشد، از عموم مردم خواست: در صورت مواجهه با هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟