سازمان تبلیغات: هیچ هیئتی در محرم نباید تعطیل شود

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح تحول سازمان تبلیغات اسلامی 25 راهبرد دارد که براساس اندیشه‌های مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با بیان اینکه هدف این طرح، آینده‌نگری، آینده‌پژوهی و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) است، افزود: از مهمترین محورهایی که در طرح تحول، دنبال می‌شود می‌توان به مردمی شدن تبلیغ، ویترین فرهنگی، محصولات فرهنگی، جریان انسانی پیشرو، تربیت قرآنی، تبلیغ اجتماعی، امام محله و تحول اجتماعی مسجدمحور اشاره کرد.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: مساجد باید به یک پایگاه اجتماعی و محلی برای خدمت به مردم تبدیل شوند یعنی امام جماعت علاوه بر فعالیت اصلی خود، 9 وظیفه دیگر را هم به‌عهده می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مساجد باید علاوه بر تقویت معنویت و دیانت در حوزه آموزش، تربیت، فقرزدایی، محرومیت‌زدایی، اشتغال و رسیدگی به نیازهای فکری، فرهنگی، هنری و آموزشی نوجوانان و جوانان نیز نقش‌آفرینی کنند.

حریزاوی بیان کرد: یک‌سوم نقاط آسیب‌پذیر کشور زیر پوشش سازمان تبلیغات است ولی هنوز به هدف نهایی نرسیده‌ایم که از نظر اعتبارات بتوانیم پایگاه‌های اجتماعی را در یک‌هزار نقطه کشور ایجاد کنیم.

وی گفت: البته حضور روحانیان، دانشجویان و نیروهای جهادی در مناطق آسیب‌پذیر سبب شده است که در برخی نقاط، نیروهای انتظامی کیوسک‌های خود را جمع‌آوری کند یعنی امنیت به آن نقطه برگشته است و اگر مسئولان حمایت کنند و مسأله فرهنگ را مورد توجه قرار دهند می‌توانیم همه نقاط آسیب‌پذیر را تحت پوشش قرار دهیم.

مراسم محرم و صفر نباید تعطیل شود

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی با ابراز اینکه در ماه محرم و صفر ‌هیچ‌کدام از برنامه‌های مذهبی مرسوم حذف نخواهد شد، اضافه کرد: امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های متعارف مساجد و هیئت‌ها را در ماه محرم برگزار می‌کنیم و هیچ هیئتی نباید تعطیل شود بلکه موظف است همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند و حضور بدون ماسک در هیئات ممنوع است.

وی تصریح کرد: مراسم روضه هم مثل قبل ادامه دارد با این تفاوت که مدت برنامه کوتاه است و نباید این مراسم در اماکن سرپوشیده برگزار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 584316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟