خطر در آسمان ایران /  هواپیماها توسط جنگنده‌های ایران اسکورت می شوند! + عکس

در آسمان تبریز مشاهده شده است که هواپیمایی غیرنظامی توسط جنگنده های ایرانی اسکورت می شوند و همین باعث جنجالی عجیب شد.

 اخباری مبنی بر اسکورت یک فروند هواپیما توسط جنگنده در آسمان تبریز در فضای مجازی انتشار یافت که به جزئیات این اقدام نیز اشاره شده بود برای بررسی صحت این مطلب خبرنگار فارس در تبریز با مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی تماس و این موضوع را پیگیری کرد.

مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به پروازهای عبوری اعلام کرد و اظهار داشت: روزانه پروازهای عبوری بسیاری از آسمان هوایی کشور و استان برای تردد استفاده می‌کنند و این امر در صنعت هوانوردی امری طبیعی محسوب می‌شود.

وی در پاسخ بر اینکه آیا استفاده از آسمان هوایی تبریز برای عبور چنین هواپیمایی را تائید می‌‌کنید یا نه؟ گفت: این موضوع را از طریق رسانه‌های شنیده است و نه می‌تواند آن را تایید و نه تکذیب کند.

صفایی تاکید کرد: هواپیماهایی که با این روند و در چنین سطحی قصد تردد از آسمان کشور را داشته باشند با مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

این مقام ارشد استانی در حوزه حمل و نقل هوایی تصریح کرد: معمولا پروازهایی که در ارتفاع بالا پرواز می‌کنند و در نتیجه در حوزه هوایی استانی یا فرودگاهی شهرها رصد نمی‌شوند ضمن هماهنگی با مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور، مسیرشان را ادامه می‌دهند.

گفتنی است، در اخبار یاد شده به مشایعت هواپیمای یاد شده توسط 4 فروند جنگنده جمهوری اسلامی اشاره شده و عنوان شده بود 2 فروند از هواپیماهای اسکورت کننده با فاصله زیادی از هواپیمایی عبوری در حال مشایعت بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 469457 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟