به گزارش رکنا، سرهنگ رضا خلیلی نژاد افزود: در پی گزارش های مردمی به پلیس مبنی بر این که فردی ۵۹ ساله به صورت مشکوک با حضور در مساجد شهر با چرب ‌زبانی ضمن جریحه‌دار کردن احساسات مردمی و این که مسافر در راه مانده است اقدام به تکدی گری می کند، بررسی این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با بررسی موضوع و تحقیقات میدانی، این فرد را در مسجد روستای محمد آباد شناسایی و ضمن هماهنگی قضایی و دستگیری او در بازرسی از خودروی متعلق به وی مبالغی وجه نقد و دو عدد کارت بانکی جاساز شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان انار گفت: با اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی مبنی بر تحصیل مال نامشروع از طریق تکدی گری، سوابق او بررسی و مشخص شد طی دو سال گذشته نیز دارای چنین سابقه ای بوده است.

وی افزود: این فرد که اهل و ساکن یکی از شهرهای شمالی کشور است، کار تکدی گری خود را از استان سیستان و بلوچستان آغاز کرده و سرانجام پس از دستگیری در این شهرستان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

خلیلی‌نژاد خاطرنشان کرد: با دستور مقام قضایی کارت های بانکی کشف شده متعلق به وی بررسی و مشخص شد با احتساب وجوه نقد و دارایی های او هنگام دستگیری مبلغ ۴میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال موجودی دارد. وی تاکید کرد: این فرهنگ باید نهادینه شود که مردم برای انجام کار خیر به جای کمک مستقیم به چنین افرادی، از طریق سازمان های متولی و موسسات خیریه مردم نهاد به نیازمندان واقعی کمک کنند.

توکلی

کدخبر: 704493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟