دزدی با طلایاب از خانه ها! رد زنی دقیق حتی از راه دور! + فیلم گفتگو با سرهنگ گزافی
حجم ویدیو: 33.51M | مدت زمان ویدیو: 00:04:33

دزدی با طلایاب از منازل یکی از نگرانی های جدید مردم است.در حالی که زمزمه هایی در فضای مجازی خبر از دزدی با طلایاب می دهد،همین شایعات باعث می شود بر نگرانی مردم افزوده شود.نگرانی مردم از اینکه طعمه دزدی با طلایاب شوند سبب تشویش اذهان عمومی شده است.به همین خاطر سراغ بک مقام ارشد پلیس در پلیس آگاهی تهران رفتیم تا در مورد پشت پرده شایعه دزدی با طلایاب برایمان توضیح دهد.

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا،شایعه استفاده طلایاب توسط سارقان از مدت ها قبل در میان مردم پیچیده است.با گران شدن قیمت طلا حالا نگرانی مردم بابت از دست رفتن سرمایه شان بیشتر شده است و افرادی که در خانه طلا دارند به دنبال راهکارهایی برای حفاظت از سرمایه خود هستند.عده ای به خرید گاوصندوق بسنده می کنند اما از زمانی که شایعه استفاده از طلایاب توسط سارقان رواج پیدا کرد،برای یافتن مکانی که طلا را در آنجا پنهان کنند تا به عقل جن هم نرسد نبوغ مردم شکوفا شد!

اما حقیقت چیز دیگری است.نه شیوه سارقان آن طور است که افراد گمان می کنند و نه راه برقراری امنیت خانه استفاده از کانال کولر و فریزر و داکت برق است!

پشت پرده فایل صوتی افشاگرایانه دزدی با طلایاب

 اخیرا فایل صوتی ای در فضای مجازی منتشر شده که در آن فردی از استفاده سارقان از طلایاب پرده برمی دارد. این فرد در حالی که با شور و اطمینان سخن می گوید ادعا می کند از زبان افسر پلیس شنیده که جدیدا سارقان مجهز به طلایاب هستند و با به کارگیری طلایاب می توانند حتی از فاصله دور هم مکان دقیق طلا و میزان آنها را پیدا کنند.

انتشاراین کلیپ بر شایعات و نگرانی های قبلی دامن زد و همین بهانه ای شد برای اینکه سراغ پلیس برویم تا از پشت پرده این ماجرا با خبر شویم.

سرهنگ سعداله گزافی جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران در گفتگو با رکنا در مورد موضوع مذکور گفت:«استفاده سارقان از طلایاب صحت ندارد.در این سالیان سال که در اداره آگاهی خدمت کردیم نه چنین دستگاهی کشف کردیم و نه از سوی سارقان دستگیر شده چنین اعترافی شنیدیم.»

سرهنگ گزافی در ادامه گفت:«در خانه های ایرانی طلاجات، یا در گاوصندوق است و یا زیر تخت و داخل کمد قرار داده می شود.اگر طلا در این مکان ها نباشد احتمالا در ظروف آشپزخانه است.سارقان این چند قسمت را می گردند و بالاخره در مدت کوتاهی به نیت خود دست پیدا می کنند.به همین دلیل بهتر است افراد پول و طلا و ارز را در خانه نگهداری نکنند و از صندوق امانات بانک استفاده کنند.هنگام خروج از منزل حتما درها را قفل کنند و اگر قرار است به مدت طولانی بیرون از منزل بیرون بمانند بهتر است همسایه ها را از خالی بودن منزل مطلع کنند.یکی دیگر از راهکارهای مقابله با سرقت استفاده از سیستم آلارم و وصل شدن به کلانتری محل است.همچنین استفاده از دوربین مدار بسته برای جلوگیری انواع جرایم موثر است.»

کدخبر: 700033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟