امداد هوایی هلال احمر استان همدان یک زن کوهنورد بیمار قلبی را نجات داد

حوادث رکنا : معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت:تیم امداد هوایی استان همدان یک زن کوهنورد بیمار قلبی در منطقه چشمه ملک الوند را نجات داد.

حمید عرفی یگانه ,معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان اظهار کرد: گزارشی در روز جمعه ۴ تیر ماه مبنی بر بدحالی یک زن کوهنورد در منطقه چشمه ملک الوند به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان ارسال شده بود که پس از بررسی صحت حادثه، تعداد ۴ نفر از نجاتگران تیم امداد و نجات کوهستان را که در پایگاه کوهستانی میدان میشان مستقر بودند به منطقه اعزام شدند.

به گزارش رکنا، او بیان کرد: این تیم با حضور در محل حادثه و انجام معاینات اولیه و گرفتن شرح حال مصدوم، گزارشی از وضعیت وی را که حاکی از درد ناحیه قفسه سینه، درد در ناحیه کتف چپ ،بی‌حسی در ناحیه دست‌ها و پاها و صورت، ضعف عمومی بدن و حالت تهوع داشت ارائه کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان افزود: با توجه به شرایط اضطراری مصدوم، اقدامات لازم انجام گرفت و همزمان با مشورت پزشک متخصص، کار اکسیژن تراپی و کنترل علایم حیاتی انجام گرفت و با توجه به وضعیت اضطراری مصدوم، درخواست بالگرد برای اعزام فوری مصدوم به بیمارستان صورت گرفت.

 عرفی یگانه گفت:با هماهنگی EOC و پیگیری این معاونت، در سریعترین زمان ممکن بالگرد هلال احمر به محل اعزام شد و با وجود شرایط نه چندان مناسب برای فرود، کاپیتان بالگرد با مهارت فنی موفق به فرود و  بیمار قلبی به بیمارستان منتقل شد.

عرفی یگانه با تشکر و قدردانی از زحمات اعضای تیم امداد و نجات کوهستان ونفرات تیم واکنش سریع، از هم‌استانی‌ها خواست با استفاده از شماره سه رقمی ۱۱۲ وقوع هرگونه حوادث مختلف را به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان گزارش دهند.

کدخبر: 699944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟