امداد هوایی جان 2 زن کرد را نجات داد

به گزارش رکنا، مصطفی فرامرزی روز یکشنبه اظهار داشت: اولین ماموریت مربوط به شهرستان دیواندره و روستای کول بود که خانمی ۴۵ ساله دچار شکستگی مچ پا شده و بدلیل بارش برف و بسته شدن راه مواصلاتی روستا دسترسی به بیمارستان و مراکز درمانی نداشت.

وی با بیان اینکه پس از اطلاع از موضوع بالگرد امداد هوایی استان به محل مورد نظر اعزام و فرد مصدوم را به بیمارستان کوثر سنندج منتقل کرد، یادآور شد: این فرد هم‌اکنون در این مرکز درمانی بستری شده و تحت درمان است.

مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: دومین ماموریت انجام شده توسط بالگرد اورژانس هوایی استان مربوط به شهرستان مریوان بود که خانم باردار ۱۶ ساله‌ای بدلیل پارگی کیسه مایع آمنیوتیک در وضعیت خطرناکی بسر می‌برد که به صورت هوایی به بیمارستان بعثت سنندج منتقل شد.

وی تاکید کرد: ماه بهمن بدلیل بارش‌های برف و باران و بسته شدن راه‌های مواصلاتی یکی از پرکارترین ایام سال برای اورژانس هوایی استان بود ضمن اینکه با نجات جان این ۲ مصدوم، مجموع ماموریت‌های هوایی انجام شده در این ماه به هشت مورد رسید.

اورژانس هوایی فوریت‌های پزشکی کردستان به عنوان سی‌ و سومین اورژانس هوایی کشور از رداد سال ۹۶ راه‌اندازی شده و بالگرد این مرکز از نوع LOT تک موتوره بوده و به مجهزترین تجهیزات پزشکی روز دنیا تجهیز شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟