آتش‌سوزی سایت دفن زباله «محمدآباد» در قزوین مهار شد

به گزارش رکنا، قدرت‌اله مهدیخانی در حاشیه بازدید از سایت دفن زباله محمد آباد که روز جمعه چهارم تیر ماه دچار حریق شد، تصریح کرد: به دلیل انباشتگی مواد فاسد شدنی در مکان‌های دفن زباله گاز متان تولید شده است، عواملی از جمله شیشه و پلاستیک شفاف که مانند ذره بین عمل می‌کنند و همچنین عوامل انسانی موجب بروز آتش سوزی در این مکان‌ها می‌شود.

وی افزود: این حادثه در سایت دفن زباله محمد آباد رخ داده که با فراخوان آتش‌نشانی‌های قزوین، بوئین زهرا، امیر آباد، عصمت آباد و محمدیه و نیز استفاده از امکانات و ماشین آلات ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حریق تحت کنترل است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اظهار کرد: از آنجایی که حادثه همواره در کمین و پیشگیری بر درمان مقدم است، لازم است تمامی دستگاه‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی در حوزه فعالیت خود، آمادگی، تجهیزات و آموزش‌های لازم را داشته باشند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، مرتضی جمالی افسر کشیک سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین نیز در این خصوص تصریح کرد: ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه طی تماس با سامانه ۱۲۵ از وقوع حریق در انبار ضایعات پلاستیک در جاده بوئین زهرا خبر داده شد که بلافاصله هشت اکیپ از نیروهای آتش‌نشانی قزوین به محل اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به  انباشت ضایعات و نبود نگهبان در محل، پس از شعله‌وری و مشاهده دود تعدادی از همسایگان با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند پس از آن نسبت به اعزام نیروهای آتش نشانی قزوین به محل اقدام شد و حریق پس از چهار ساعت تلاش بی وقفه آتش‌نشانان  مهار شد.

کدخبر: 699777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟