مرگ 3 تن در حوادث انتخاباتی 1400 + عکس و اسامی

حوادثی که در روزهای گذشته در حاشیه برگزاری انتخابات در نقاط مختلف کشور رخ داد جان 3نفر را گرفت و باعث دستگیری 2سارق تحت تعقیب شد.

به گزارش رکنا،  نخستین حادثه که در پایتخت رخ داد، ماجرای جالب دستگیری 2سارق سابقه‌دار بود. این دو متهم از مدت‌ها قبل و با استفاده از یک خودروی پیکان وانت سفیدرنگ در محله‌های مختلف مسعودیه می‌گشتند و اقدام به سرقت درپوش‌های چدنی فاضلاب یا درها و دریچه‌های کنتور آب می‌کردند و سرقت‌های سریالی آنها خطرات زیادی را نیز برای شهروندان در این مناطق به‌وجود آورده بود. به همین دلیل تیمی از مأموران کلانتری 157مسعودیه برای شناسایی و دستگیری سارقان وارد عمل شده بودند، اما اطلاعات زیادی از آنها وجود نداشت. مهم‌ترین سرنخی که مأموران از سارقان سریالی به‌دست آورده بودند، فیلمی بود که دوربین مداربسته‌ای در نزدیکی یکی از محل‌های سرقت از آنها ضبط کرده بود. مأموران پلیس چندین بار این فیلم را مشاهده کرده بودند تا شاید ردی از سارقان به‌دست بیاورند و به همین دلیل چهره‌ آنها به خوبی در خاطرشان مانده بود تا اینکه در روز انتخابات اتفاق عجیبی رخ داد.

سروان باغبان شهید حادثه سقوط هلیکوپتر صندوق رای در دزفول

آن روز بسیاری از مأموران کلانتری برای حفظ امنیت در شعبه‌های اخذ رأی راهی این شعبات شده بودند. یکی از این شعبه‌ها در محله‌ مسگرآباد بود. یکی از مأموران کلانتری مقابل شعبه ایستاده و مشغول انجام وظیفه بود که حوالی بعدازظهر یک خودروی پیکان وانت سفید رنگ از مقابلش عبور کرد. مأمور کلانتری برای لحظه‌ای چشمش به مردانی افتاد که داخل وانت پیکان نشسته بودند. او بلافاصله آنها را شناخت. این افراد همان‌ سارقان دریچه‌های چدنی بودند که از مدتی قبل تحت تعقیب پلیس بودند. مأمور جوان با مشاهده آنها و با کمک دیگر همکارانش، خودروی وانت را متوقف و هر دو سرنشین آن را دستگیر کردند. متهمان اما مدعی بودند که اشتباهی دستگیر شده‌اند و هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند. با این حال هر دوی آنها به کلانتری منتقل شدند و وقتی فیلم یکی از سرقت‌هایشان برایشان پخش شد، چاره‌ای جز بیان حقیقت ندیده و به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند.

به‌گفته سرهنگ ایرج ارسلانی، رئیس‌کلانتری ۱۵۷مسعودیه، این افراد به سرقت حدود 100 فقره دریچه فاضلاب، پل جلوی منازل و درپوش کنتور در محله‌های مسعودیه و افسریه اعتراف کردند و پس از صدور قرار قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

سقوط مرگبار بالگرد

دومین حادثه انتخاباتی مربوط به سقوط یک فروند بالگرد حامل صندوق‌های اخذ رأی در شهرستان دزفول بود که متأسفانه باعث مرگ یک نفر و مجروح‌شدن عده‌ای دیگر شد. استاندار خوزستان در تشریح جزئیات این حادثه به ایرنا گفت: این بالگرد که از منطقه صعب‌العبور احمدفداله عازم شهر دزفول بود در نزدیکی دزفول دچار حادثه شده و فرود اضطراری کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی ادامه داد:‌ در این حادثه یک نفر از سرنشینان بالگرد که گفته می‌شود از مأموران انتظامی حفاظت صندوق بوده جان باخت و تعداد دیگری مصدوم شدند. به‌گفته وی تمامی افراد مصدوم حادثه به بیمارستان منتقل شدند، ولی حال برخی از آنها وخیم اعلام شده و هم‌اکنون علت دقیق این حادثه در دست بررسی است، اما ظاهرا این حادثه به‌علت افت فشار موتور بالگرد رخ داده و به‌دنبال آن بالگرد با مهارت خلبان در منطقه صعب‌العبور فرود اضطراری کرده، اما متأسفانه در لحظات آخر این حادثه رخ داده است. در همین حال مدیرعامل هلال احمر خوزستان نیز گفت: در جریان این حادثه یک نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند و تیم امداد هوایی به همراه بالگرد جمعیت هلال احمر، تیم‌های کوهستان و عملیاتی جمعیت هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند تا درصورت نیاز برای امدادرسانی اقدام کنند.

مرگ سرباز جوان

سومین حادثه که با مرگ دردناک سربازی جوان همراه بود در دیواندره استان کردستان رخ داد. فرماندار این شهر در تشریح ماجرا گفت: مینی‌بوس حامل صندوق سیار و عوامل اخذ رأی انتخابات در یکی از مسیرهای روستایی دیواندره در حرکت بود که ناگهان واژگون شد و متأسفانه یک نفر در این حادثه جان خود را از دست داد و ۶ نفر زخمی شدند. این مینی‌بوس حامل ۱۶ نفر از عوامل اجرایی انتخابات بود که به‌دلیل سهل انگاری راننده، هنگام عبور از جاده روستایی از مسیر خارج و ناگهان واژگون شد. در این سانحه سربازی که به‌عنوان مسئول برقراری نظم و امنیت در خودرو حضور داشت، در دم جان باخت و 6نفر زخمی هم به بیمارستان امام‌خمینی(ره) دیواندره منتقل شدند.

مرگ به‌خاطر استرس

آخرین حادثه اما اتفاقی عجیب در روستای برزوهندان از توابع شهرستان شفت در استان گیلان بود و باعث مرگ یکی از نامزدهای انتخابات شورای روستا شد. ماجرا از این قرار بود که روز حادثه، درگیری شدیدی میان 5نفر از اهالی روستا رخ داد و نامزد شورای روستا با دیدن این درگیری وارد ماجرا شد تا با وساطت به غائله خاتمه دهد. سرهنگ مجید رسول‌زاده، معاون اجتماعی پلیس استان گیلان گفت: این نامزد انتخابات، یکی از اعضای شورای فعلی روستا نیز بود که برای دور جدید کاندیدا و وارد رقابت انتخاباتی شده بود. او برای وساطت بین 5 تن از اهالی روستا که با هم دچار درگیری و مشاجره شده بودند وارد درگیری شد، اما حین درگیری دچار استرس و اضطراب شده و ناگهان روی زمین افتاد. وی بلافاصله جهت درمان به بیمارستان امام رضای شفت منتقل شد، اما متأسفانه فوت کرد. سرهنگ رسول‌زاده با بیان اینکه علت دقیق فوت این فرد توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است، گفت: 5 نفری که در روستا با هم درگیر شده بودند توسط نیروی انتظامی شفت دستگیر شده‌اند و تحقیقات در این حادثه ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 698201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟