صلح و سازش نزاع خانوادگی بعد از 4 سال در دزفول / قاتل بخشیده شد

به گزارش رکنا، محمدیار ممبینی رئیس دادگستری دزفول گفت: همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) نشستی برای حل اختلافات خانوادگی ۴ ساله، ایجاد صلح و سازش و جلب رضایت اولیای دم درخصوص یک پرونده قتل در این شهر برگزار شد.

او افزود: اولیای دم بدون دریافت دیه و هیچ گونه شرایط خاصی با هدف توسعه صلح و سازش با کمک‌های مردمی صلح یار و ستاد‌های صبر و همچنین ظرفیت‌های انجمن‌های مردم نهاد با پیگیری مسوولان قضایی و شورا‌های حل اختلاف دزفول و همچنین درخواست کمک و یاری رسانی از طرف خانواده قاتل با مداخله شورا رضایت خود را اعلام کردند.

ممبینی بیان داشت: این قتل ۴ سال پیش در یکی از محله‌های دزفول اتفاق افتاده بود که پس از فوت یک نوجوان تلاش‌های چندین ماهه، شبانه روزی و کسب رضایت اولیه از خانواده مقتول مقدمات صلح آن مهیا شد.

رئیس دادگستری دزفول تصریح کرد: خانواده مقتول بدون حتی یک ریال دیه و جمع کردن مردم برای سازش این اقدام خداپسندانه را انجام داده و تشریفات اضافی را به علت رعایت نکات بهداشتی کردند.

او در پایان گفت: کارگروه ویژه قتل درخصوص این پرونده تشکیل و پس از انجام اقدامات اولیه پرونده به شعبه ویژه قتل ارجاع داده شد که با محوریت و وساطت مردمی، محلی و عشایری به شعبه ۱۲ صلحی شهری انتقال داده شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟