عکس /  گله فیل های  15 ماهی چینی گمشده اند !

به گزارش رکنا،در تصویر اول ،حدودا ۵۰۰ کیلومتر دورتر از زیستگاه طبیعی خودشون دارن استراحت می‌کنند.

در این مدت یک تیم هشت‌نفره ۲۴ ساعته این فیل ها را تحت نظر داشتن و این تصویر ناب رو امروز منتشر کردن.

چندین فیل آسیایی وحشی در چین بیش از یک سال است با هدفی نامشخص در سفر هستند و کسی علت و مقصد سفر آن‌ها را نمی‌داند.گله‌ای از فیل‌ها در طولانی‌ترین سفر ثبت‌شده این حیوانات در کشور چین، ۳۰۰ مایل (۴۸۳ کیلومتر) در جنوب چین پرسه زده‌اند. پژوهشگران گیج شده‌اند؛ شاید آن‌ها به‌دنبال غذای بهتری هستند. شاید گم شده‌اند. شاید فقط ماجراجو هستند و اوقات خوبی دارند.

این گله‌‌ی ۱۵ رأسی فیل‌های آسیایی بیش از یک سال در امتداد مسیری در چین، در حال حرکت است و بیش از ۳۰۰ مایل را در روستاها و قطعات جنگلی سفر کرده و ساعت ۲۱:۵۵ دقیقه چهارشنبه به حاشیه‌ی شهر کون‌مینگ رسیده است که ۸٫۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

گله فیل (2)

فیل‌ها در آغاز حرکت خود در بهار سال گذشته، از ذخیره‌گاه طبیعی شیشوانگ بانا در مرز جنوب غربی چین با لائوس، در مسیر حرکت خود از میان خیابانی باریک و از مقابل نگاه حیرت‌زده مردم عبور کردند. آن‌ها وارد انبارهای دانه‌های باقیمانده از تخمیر شدند که حاصل آن، گزارش حداقل یک مورد فیل مست بود. فیل‌ها مقادیر عظیمی از ذرت و آناناس را که مقامات دولتی در تلاش برای هدایت آن‌ها به سمت مناطق کم‌جمعیت‌تر، برایشان تهیه کردند، بلعیدند و سپس به راه خود ادامه دادند.

به‌ گفته‌ی کارشناسان، این دورترین جابه‌جایی شناخته‌شده‌ی فیل‌ها در چین است. هیچ‌کس نمی‌داند آن‌ها به کجا می‌روند و چه زمانی متوقف می‌شوند. بکی شو چن، مشاور انجمن جانورشناسی لندن که تعاملات انسان و فیل را مطالعه کرده است، می‌گوید: «این اتفاق مرا به یاد فیلم سرزمین آواره‌ها می‌اندازد.»

گله فیل (3)

فیل‌های سرگردان رسانه‌های اجتماعی چین را مجذوب خود کرده‌اند و با غافلگیر کردن مقامات محلی، بیش از ۱٫۱ میلیون دلار خسارت وارد کرده‌اند. آن‌ها موجب سردرگمی پژوهشگرانی شده‌اند که در زمینه‌ی فیل‌ها مطالعه می‌کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟