اقدام انساندوستانه بازیگر معروف برای نجات یک قاتل پشیمان + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 41.06M | مدت زمان ویدیو: 00:05:34

به گزارش رکنا، جعفر پاکزاد- 12 سال پیش بود که آن اتفاق هولناک رخ داد. مرد جوان به همراه خانواده اش در خانه نشسته بود که ناگهان بحثی بین آنها به وجود آمد. انگار آن شب همه چیز دست به دست به هم داده بود که مرد جوان دستش به خون مادرزنش آغشته شود و به خاطر قتل ناخواسته ای که انجام داده بود سالها پشت میله های سرد زندان به امید آزادی روزگار را سپری کرد.

مردجوان سالها انتظار کشید، خیرین دست به دست هم دادند و درنهایت رضایت اولیای دم در صورت پرداخت دیه و وجه الصالحه گرفته شد. اما فراهم کردن 300 میلیون تومان برای مرد جوانی که تمام دارایی اش را چوب حراج می زد باز هم یک سوم این پول هم فراهم نمی شد ممکن نبود. همین اتفاق کافی بود که او 12 سال زندان خانه او شود تا اینکه پای بهمن دان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون به پرونده او باز شد.

یک پرونده جدید

این اولین پرونده ای نیست که بهمن دان به آن پرداخته است تا با کمک او دیگر خیرین یک زندانی پس از سالها دوباره رنگ آزادی را ببیند. از ماجرای آزادی سمیه در شفت گیلان که در پرونده ای مشابه و ناخواسته همسرش را به قتل رسانده بود تا آزادی مصطفی جوان در الیگودرز که پایش به ماجرای یک درگیری باز شده بود و همچنین آزادی قهرمان والیبالیست که سالها به خاطر بدهی پشت میله های زندان بود.

حالا نوبت به آزادی این مرد جوان رسیده است. بهمن دان در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار رکنا درباره جزئیات این پرونده اینطور می گوید:

21 ماه مبارک رمضان بود که از زندان شهرستان محلات تماس گرفتند و درطی این تماس تلفنی بود که در جریان ماجرای این زندانی قرار گرفتم. از آنجایی که پرونده زندانی مربوط به قتل عمد باشد ملاحظاتی را در نظر می گیرم و با تحقیقات بیشتر به آن می پردازم. به همین خاطر قبل از انجام هرکاری و هر اقدامی با مسئولان زندان درباره این زندانی صحبت کردم.

وی ادامه می دهد: به گفته مسئولان زندان محلات مرد جوان در طی این سالها بیشتر اوقات روزه بوده، او با اینکه سواد خواندن و نوشتن نداشت قرآن خواندن را می آموزد و این روزها در زندان به علاقه مندان قرآن می آموزد.

دان گفت: قبلا خانواده اولیای دم رضایت داده بودند اما مرد جوان باید برای آزادی دیه 300 میلیونی پرداخت می کرد. با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر فراهم کردن این مبلغ کار آسانی نبود اما از آنجایی که مطئن بودم مردجوان در این سالها پیشمان شده و اگر از زندان آزاد شود زندگی خیلی خوب و مفیدی را در پیش می گیرد دست به کار شدم.

به این ترتیب بود که آقای بازیگر دست به کار شد تا با کمک خیرین شرایط آزادی مرد زندانی فراهم شود.

بهمن دان می گوید: ماجرای جوان زندانی را با خیرین درمیان گذاشتم . خوشبختانه از مبلغ کل حدود 280 میلیون تومان فراهم شده است و فقط 20 میلیون تومان باقی مانده تا زندانی موردنظر پس از گذشت 12 سال دوباره طعم آزادی را بچشد.

او می گوید: حالا با هماهنگی اداره زندان ها شهرستان محلات و انجمن حمایت از زندانیان شماره کارتی درنظر گرفته شده و عزیزانی که مایل به شرکت دراین کار خیر هستند می توانند کمک های نقدی خود را به شماره کارت

6063737004940589 بانک مهر

به نام رحمان حبیبی مدیر انجمن حمایت از زندانیان شهرستان محلات

واریز نمایند.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 693283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟