خروج خطرناک کودکان از سانروف خودرو / جزئیات خطرات و جریمه پلیس  + فیلم
حجم ویدیو: 5.96M | مدت زمان ویدیو: 00:00:48

باز کردن سانروف و خروج از آن و ایستادن در مسیر باد و نگاه کردن به خیابان و مناظر اطراف در مسیر حرکت خودرو از علایق کودکان است. شاید برای کودکان جذاب باشد ولی خطرناک است و والدین بهتر است که روی این علاقه فرزندانشان ضربدر قرمز بزنند تا جانشان به خطر نیافتند.

اگر به سلامت فرزندانتان علاقه دارید این مطلب را با دقت بخوانید و اجازه ندهید که کودکانتان در حال حرکت خودرو از سانروف خارج شوند.

خطر سانروف برای کودکان

سرهنگ جهانی

سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص خطراتی که می تواند خروج از سانروف در حال حرکت برای افراد ایجاد کند چنین گفت: وقتی افراد در حال حرکت خودرو از سانروف خارج می شوند ، بخصوص کودکان ، یکی از عوامل خطرآفرین ،ورود خارو خاشاک به چشم و گوش  است. بخصوص در داخل تونل ها ،انواع ویروس ها و میکروب ها می توانند وارد بدن  شوند. مورد دیگر این است که امکان دارد سنگریزه از زیرچرخ خودروی دیگر پرتاب شود و با سرعت به سمت کودک آمده و سر و صورت و چشم او را مجروح کند. شاید به طور ناگهانی به نقطه از جاده برسند که پوشش گیاهی و درختان دارد ، شاخ و برگ درختان با کودک برخورد کرده و زخمی شود.

سرهنگ عین الله جهانی با گفتن از اینکه یکی از خطرناک ترین اتفاقاتی که می تواند خروج کودکان از سانروف برای آنها رقم بزند در زمان ترمز گرفتن خودروها است . وی در این خصوص چنین توضیح داد: ترمز ناگهانی می تواند باعث صدمه جدی به بدن کودک بشود. علی رغم اینکه امکان این خطر کم هست ولی امکان دارد سیم ها(برق، مخابرات ) و طناب هایی در مسیر جاده آویزان شده  و ارتفاع کم کرده باشند که بسیار  خطرآفرین خواهند بود.

استفاده سانروف کجا و برای چیست؟

سرهنگ جهانی در خصوص اینکه استفاده از سانروف در خودروها برای چه زمان و مواقعی  است گفت: سانروف بیشتر برای تامین نور و روشنایی و کمتر استفاده کردن از کولر یا ایجاد جریان هوا است. برای خنک کردن کابین یا استفاده از هوای مطبوع محیط اطراف از سانروف استفاده می شود.

جریمه خروج از سانروف

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا درمورد اینکه آیا در قانون ،جریمه ای برای استفاده ناصحیح از سانروف تعیین شده است یا خیر اعلام کرد: طبق قانون بیرون آوردن دست، پا یا هریک ازاعضای بدن سرنشین از وسیله نقلیه در حال حرکت به جز موارد مندرج در مقررات توسط راننده( راهنما خراب باشد و راننده از دست برای اعلام جهت حرکت به رانندگان اطراف خود استفاده کند) شامل جریمه می شوند.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 692100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟