مامور شجاع گشت پلیس راه زرند - راور جان راننده تریلی و شاگردش را نجات داد

به گزارش رکنا، استوار دوم حسین مختاری از ماموران گشت پلیس راه به محض مشاهده آتش گرفتن تریلر که در گردنه ده علی رضای زرند در حال حرکت بود، بلافاصله موضوع را به فرماندهی پلیس راه اطلاع داد و ماموران، محور زرند به طرف گردنه ده علی رضا را مسدود کردند.

او گفت: تریلر حادثه دیده، پس از طی ۴ کیلومتر در حوالی روستای باب تنگل به یک پارکینگ هدایت شد و بلافاصله راننده و شاگرد از کامیون خارج شدند.

استوار دوم مختاری افزود: بلافاصله با کپسول اطفاء حریق، شعله‌های آتش زیر کامیون را خاموش کردم و خود را به نقطه وقوع حادثه رساندم.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه مقادیر زیادی از سوخت تریلر در کف جاده انتهای پیچ ده علی رضا ریخته بود، یک کامیون حمل ذغال سنگ در این مسیر متوقف شد و به منظور جلوگیری از سر خوردن وسایل نقلیه عبوری، اقدام به پاشیدن ذغال سنگ بر کف جاده کردم.

سروان محمد حسین اثنی عشری فرمانده پلیس راه زرند ـ یزد نیز ضمن قدردانی از روحیه ایثارگری این مأمور فداکار، گفت: مأموران وظیفه شناس با خصلت‌های انسان دوستانه خود در هر موقعیتی آمادگی کمک‌رسانی و جان‌فشانی در این لباس مقدس را دارند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

او افزود: وظیفه‌شناسی این مأمور پلیس راه باعث شد بدون اینکه به کسی آسیب برسد، کامیون ۴ کیلومتر آن طرف‌تر در یک پارکینگ آرام گیرد.

سروان اثنی عشری تصریح کرد: یک اقدام تحسین بر انگیز دیگر این است که این مأمور وظیفه شناس، پس از هدایت تریلر به پارکینگ، بلافاصله خود را به نقطه بروز حادثه رساند و با توجه به اینکه مقادیر زیادی گازوئیل در نقطه پیچ گردنه ریخته بود، اقدام به توقف یک تریلر حمل ذغال سنگ کرد و به سرعت با استفاده از بیل از بالای کامیون ذغال سنگ‌ها را به کف جاده ریخت تا از لغزندگی جاده جلوگیری و موجب حوادث بیشتری نشود که این ستودنی است.

حسین چابک راننده تریلر حادثه دیده هم گفت: در گردنه ده علی رضا به سمت زرند در حال حرکت بودم که ناگهان متوجه شدم، شعله‌های آتش در لاستیک‌های تریلر زبانه می‌کشد.

او افزود: مدام چراغ‌های جلو را روشن و خاموش و با بوق زدن مداوم و اشاره دست به ماشین‌های روبه‌رو اشاره می‌کردم که در این لحظه، خودروی گشت پلیس راه را مشاهده کردم و بلافاصله ماموران متوجه نقص فنی و آتش گرفتن تریلر شدند.

این راننده تصریح کرد: سرعت کامیون در حالی که آتش گرفته بود، در گردنه شیب دار و پر پیچ و خم هر لحظه بیشتر می‌شد و هرچه دنده معکوس می‌زدم، تاثیری نداشت.

چابک بیان کرد: تسمه پروانه، استارت و سیم کشی دچار حریق و کنترل آن از دستم خارج شده بود و هر آن می‌توانست هر چیزی را که سر راهم قرار گیرد نابود کند و حادثه بیشتری رخ دهد.

کمک راننده که جوانی حدود ۲۴ ساله است، نیز گفت: در حال استراحت بودم که با بوق ممتد راننده، متوجه شدم تریلر آتش گرفته است.

او افزود: فریاد یا ابوالفضل سر می‌دادم و خدا را شاهد می‌گیرم، مرگ را جلوی چشم خود می‌دیدم و حالا فقط یک معجزه بود که ماموران سر راهمان قرار گرفتند و با کنترل جاده، مسدود کردن محور و هدایت به پارکینگ، من و راننده را از مرگ حتمی نجات دادند و از وقوع حادثه‌ای هولناک جلوگیری کردند.

این جوان در حالی که اشک شوق می‌ریخت و خدا رو شکر می‌کرد، تصریح کرد: چند بار تصمیم گرفتم خود را از تریلر به بیرون پرت کنم؛ چون در این صورت، حداقل دست و پایم می‌شکست؛ اما بهتر از این بود که در میان شعله‌های آتش بسوزم.

او افزود: اکنون به سلامت، بدون اینکه آسیبی به ما وارد شود، توقف کردیم که سجده شکر به جای می‌آوریم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 691319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟