پیدا شدن سگ های هلال احمر بعد از 7 ماه در سنندج

دو سگ زنده‌یاب که از پایگاه امدادی هلال‌احمر در سنندج خارج شده و در این مدت در باغی در حومه شهر نگهداری می‌شدند، با پیگیری هلال‌احمر و پلیس آگاهی پیدا شدند و به پایگاه بازگشتند.

به گزارش رکنا، محمدمهدی خوشقدم، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کردستان گفت: برخلاف ادعای مطرح‌شده درباره سرقت این سگ‌ها از پایگاه هلال‌احمر، موضوع سرقت نبود و سگ‌ها خودشان از پایگاه خارج شده بودند.

براساس بررسی‌هایی که انجام دادیم، مهرماه سال گذشته بعد از تمرین این سگ‌ها در پایگاه، به محل نگهداری‌شان منتقل شدند که از میان فنس‌ها عبور کرده و وارد محوطه می‌شوند.

به علت تاریکی هوا، کسی متوجه خروج آنها از محل نگهداری‌شان نمی‌شود. سگ‌ها که نر هستند، با دیدن سگ ماده‌ای در بیرون محوطه، خود را به جلوی در رسانده و وقتی یکی از امدادگران از ماموریت به پایگاه برمی‌گردد، از فرصت استفاده کرده و از پایگاه خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: دو سگ جست‌وجو، در بیرون محوطه با حمله سگ‌های بی‌صاحب روبه‌رو شده و از محوطه پایگاه دور می‌شوند که دو مرد آنها را دیده و بعد از حدود یک کیلومتر تعقیب، آنها را گرفته و به باغ خود انتقال دادند. در این مدت جست‌وجو برای یافتن آنها ادامه داشت تا این‌که دو روز قبل مردی با مراجعه به پایگاه یکی از سگ‌ها را تحویل داد و مدعی شد بعد از پیدا کردن سگ‌ها با دوستش، از آنها نگهداری کردند و دومین سگ در باغ دوستش است. در ادامه ماموران پلیس راهی باغ مورد نظر شده و دومین سگ را هم پیدا کرده و به پایگاه انتقال دادند.

خوشقدم با تکذیب برخی اظهارنظرها درباره ارزش میلیاردی این سگ‌ها خاطرنشان کرد: در این مدت سه قلاده سگ با نژاد ژرمن‌شپر از سوی خیرین به پایگاه امداد و نجات ما اهدا شد و با آموزش این سگ‌ها هیچ خللی در عملیات تیم‌های آنست ما به‌وجود نیامد و با بازگشت دو سگ ناپدیدشده، تعداد سگ‌های جست‌وجو به پنج قلاده افزایش یافت. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟