3 قلدر در کلات بازداشت شدند

حمید سلطانی دادستان اظهار کرد: در پی اطلاع از وقوع نزاع دسته‌جمعی دریکی از روستاهای بخش مرکزی کلات، بلافاصله دستور شناسایی و دستگیری مرتکبین صادر شد.

به گزارش رکنا ، دادستان عمومی و انقلاب کلات با اشاره به دستگیری سه نفر از عاملان نزاع دسته‌جمعی توسط ضابطین، ابراز کرد: با تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب، سه متهم دستگیرشده با قرار تأمین متناسب روانه زندان شدند.

دلیل درگیری در کلات چه بود؟

وی بابیان اینکه اقدامات بیشتر برای شناسایی و دستگیری سایر عاملان این نزاع ادامه دارد، یادآور شد: بر اساس گزارش‌های اولیه، ریشه این درگیری و نزاع دسته‌جمعی اختلاف ملکی بوده است.

سلطانی با تأکید بر اینکه طبق ماده ۶۱۵ قانون مجازات اسلامی ( تعزیرات ۱۳۷۵) شرکت در نزاع دسته‌جمعی بسته به نتیجه آن ( صدمه جزئی، نقص عضو یا قتل ) مستوجب مجازات حبس بین سه ماه تا سه سال است، بیان کرد: نزاع دسته‌جمعی علاوه بر نتایج زیانباری که برای طرفین درگیری دارد، موجب اخلال در نظم و آسایش عمومی می‌شود و از این حیث قانون‌گذار علاوه بر مجازات دیه برای آن حبس نیز در نظر گرفته است، بنابراین، باوری که در برخی از اذهان وجود دارد که مجازات ایراد صدمه بدنی به دیگری صرفاً دیه است در بسیاری از موارد درست نیست.

برخورد قانونی با افرادی که موجب هراس دیگران می شوند

وی خطاب به افرادی که با ارتکاب چنین جرائمی موجب هراس سایرین می‌شوند تأکید کرد: به جهت صیانت از امنیت و حس امنیت شهروندان، برخورد قانونی سختی در انتظار این افراد خواهد بود و در این مسیر قاطعانه در مقابل آن‌ها خواهیم ایستاد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 689367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟