فاجعه خودکشی از خط قرمز ها گذشت!

به گزارش رکنا، افرادی که دست به خودکشی می زنندممکن است خصومت یا تکانه های پرخاشگرانه را به خودشان برگردانند یا ممکن است تجاربی را داشته باشند که فکر خودکشی را تقویت کند یا ممکن است از خودکشی به عنوان طریقی برای حل مشکل ومسئله خود ویا فریادهای خاموشی که شنیده نمی شود استفاده کنند.

آمار خودکشی در ایران و جهان

آمار خودکشی در ایران و جهان نقل به مضمون خیلی دور خیلی نزدیک به حقیقت موجود و واقعیت های جاری ، اینکه در هر 20 ثانیه یک نفر خودکشی می کند . سالانه حداقل یک میلیون نفر در سراسر دنیا خودکشی می کنند یعنی در هر 40 ثانیه یک نفر (به نقل از خبرگزاری فرانسه).

طی مقاله ای که به تازگی به چاپ رسیده است، این آمار از سوی وزارت بهداشت تایید شده است. خودکشی دهمین دلیل مرگ است و یک و نیم درصد مرگ های جهان را به خود اختصاص داده است. مثلا ، خودکشی به تنهایی در چین علت 30 درصد فوتی هاست.

نسبت خودکشی مردان به زنان 2 و نیم به یک و در بعضی از مواقع 4 و نیم به یک است. هر چند که آمار خودکشی در ایران نسبت به بسیاری از کشورها در رده پایین تری قرار دارد اما مقایسه این آمار با آمار ثبت شده سال های گذشته در کشورمان، رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

یعنی چه یعنی اینکه امروزه روز خودکشی از خطوط خط کشی شده عبور کرده است ...اسمش را می خواهیم بگذاریم هشدار ، بحران ، نمی دانم به یک خرد جمعی برسیم تعارف هم نکنیم بگیم خب ...بسیاری از گرفتاری های ما از همین نگفتن هاست ...!!!

بحران خودکشی، درگیری جهانی

باید توجه بدهم ، چون آنهایی که باید توجه کنند بی توجهی می کنند ، از حقیقت موجود دراین آسیب دردناک اجتماعی چشم پوشی نکنیم . واقعیت ها مارا صدا می کنند . دیر یا زود ..جناب ، ‌الگوی خودکشی در یک دهه اخیر از خطوط قرمز ، قرمز تر شده است یعنی چه ؟ یعنی اقای چمنی ، برادر جان ، دیگه از مرزهای خجالت، خلوت، کتمان و پنهان عبور کرده وحالا دقیقا به مراحل شجاعت، جلوت، فریاد، و عیان تغییر یافته و پرفراوان افراد متعدد و مختلف در جامعه وخانواده ها به دنبال نشان دادن درد درونی ، فریادهایی که شنیده نخواهد شد و چه و چه و چه خود.... خیلی راحت به قیمت از دست دادن زندگی شان به خودکشی روی آورده اند . آنها احتمالا احساس می‌کنند جامعه با آخرین تصویر به یاد مانده از آنها احساس همدردی و هم‌ذات پنداری خواهد کرد ....

اگر گذرتان به ساختمان نظام سلامت و روان یا همان متولیان بهداشت روان جامعه افتاد سلام مرا برسانید و بفرمائید ساعت خواب..... راستی یه کمیته مشورتی هم اخیرا در وزارت بهداشت ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور تشکیل شده بنام کمیته مشورتی علمی سلامت روان ..توفیق رفیق شده به بهانه ای ویژه درآن جلسه حضور داشتم به اسامی دعوت شدگان نگاه کردم به خودبالیدم که آها ! اینجا همانجاست که سلامت روان جامعه و مردم آنهم در شرایط کرونایی اینجا دوخت ودوز می شود ..مدتی گذشت دیدم از اون همه آفتابه ولگن ..شام ناهار پیشکش ..سه الی چهار نفر آنهم خسته و کوفته ، از لایه های مدیریتی بیکار در ادارات وووو ازخود بی خبر با فریاد آهای ..آهای ..خبردار ..که عمدتا از مجموعه خود وزارت بهداشت بودن ..یه دستورالعمل را بین خود طرح می کردند و بعد از هم می پرسیدن بگیم ..ان یکی می گفت نگیم ..دیگری می گفت بعدا بگیم ....

طولی نکشید....اومدم بیرون ...شروع کردم به خوندن آیه الکرسی برای مردم کشورم و خواستار سلامتشان شدم ....

تنها کاریست که از دستم بر می آید ....

فریاد گر فریادی که بجایی نرسد...آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حمید اندرزچمنی

کدخبر: 689238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟