وحشت از صدای شیر در روستای کمالوند خرم آباد / شکایت شد

مردم این روستا از صدای شیر به وحشت افتادند و دست به شکایت زدند در حالیکه در بررسی ها مسئولان این قضیه را رد می کنند و به همین دلیل است که شکایت ها و گزارش های مردمی کماکان ادامه دارد.

 پس از تکذیب ادعای دیده شدن یک شیر در منطقه کمالوند خرم‌آباد‌ در هفته گذشته، در یکی دو روز‌ گذشته مجددا تعداد زیادی از مردم روستای پروانه(غلام‌علی) طی تماس‌هایی که با سازمان آتش‌نشانی برقرار کردند مدعی شده‌اند که صدای این موجود را در مزارع خود شنیده‌اند.

به گزارش رکنا، هفته گذشته شاهد بودیم که در فضای مجازی استان توسط تعدادی از اهالی منطقه کمالوند ادعاهایی در حوزه دیده شدن یک شیر در این منطقه مطرح شد.

ماجرای شنیده شدن صدای شیر در روستای کمالوند

پس از مطرح شدن این موضوع محیط‌بانان محیط زیست استان در منطقه حاضر شدند و جست‌وجوهای زیادی انجام دادند و در نهایت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این رابطه اظهار داشت: منطقه عمومی کمالوند با کمک محیط‌بانان و کارشناسان پایش و هیچ حیوان وحشی از جمله شیر در این منطقه دیده نشد.

به گفته فتحی بیرانوند با توجه به تاریکی هوا و با امکاناتی از قبیل نور افکن، چراغ قوه، دوربین دید در شب و تفنگ بیهوشی منطقه پایش و رصد شد و در این پایش‌ها که تا صبح روز بیست و دوم اردیبهشت ادامه داشت هیچگونه مورد مشکوکی مبنی بر وجود حیوانات وحشی مانند شیر و پلنگ در این منطقه مشاهده نشد.

فتحی در نهایت بیان کرد : وجود یا عدم وجود هر گونه جانوری در این منطقه منوط به مشاهده مستقیم یا مشاهده نمایه‌های این جانور می‌باشد و تا مشخص شدن کامل موضوع این اداره کل در این خصوص اظهار نظر قطعی نمی‌کند.

این صحبت‌ها نشان‌دهنده این موضوع است که شیری در این منطقه وجود ندارد. اما پس از مطرح شدن این صحبت‌ها مدیر عامل آتش‌نشانی خرم‌آباد  داشت، تصریح کرد: طی روزهای اخیر بیش از 50 مورد تماس در ارتباط با شنیدن صدای شیر در منطقه کمالوند با آتش نشانی خرم‌آباد برقرار شده است.

مهرداد فلاح با بیان اینکه مردم در این تماس‌ها از وجود شیر در منطقه احساس وحشت کرده‌اند، ادامه داد: در این تماس‌ها مردم معتقد بودند که صدای نعره شیر را شنیده‌اند و حتی چند مورد نیز مدعی بودند آن را دیده‌اند.

وی اظهار داشت: بیشتر این تماس‌ها از اهالی روستای پروانه(غلامعلی) منطقه کمالوند گرفته شده و تعدادی از اهالی ادعا کردند شیر را در کشت کلزای خود رویت کرده‌اند.

مدیر عامل آتش‌نشانی خرم‌آباد با اشاره به اینکه نیروهای آتش‌نشان پس از این تماس‌ها در منطقه حضور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: برای ایجاد حس امنیت در مردم محلی در مزارع و معابر این روستا اقدام به ایجاد روشنایی کردیم.

در هر حال با توجه به صحبت‌های مطرح شده به نظر می‌رسد این موضوع نیازمند بررسی بیشتر از سوی محیط‌بانان است، چراکه شواهد نشان می‌دهد اهالی محلی از وجود یک حیوان در منطقه کمالوند یقین دارند و همین موضوع باعث ترس و وحشت آنها شده است.

شایان ذکر است نسل شیر ایرانی از سال‌ها پیش در منطقه منقرض شده است و به گفته کارشناسان در صورت یافتن سیر در منطقه کمالوند،احتمالا این حیوان یا توسط قاچاقچیان شده است و یا با صورت غیر قانونی نگهداری می‌شده و اکنون فرار کرده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟