شهرام تقی زاده بر اثر کرونا درگذشت + عکس

مترجم ایرانی بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت.

شهرام تقی زاده انصاری ؛ نویسنده، پژوهشگر و مترجم حوزه فلسفه، فیزیک و تاریخ علم و از شاگردان با سابقه علامه محمد تقی جعفری در پی ابتلا به بیماری کرونا در سن ۷۶ سالگی در گذشت.

شهرام تقی زاده انصاری کیست؟

به گزارش رکنا، شهرام تقی زاده انصاری در سال ۱۳۲۴ شمسی در نظنز متولد شد و پس از اخذ دیپلم ریاضی و پایان تحصیلات دوره کارشناسی فیزیک در دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل در رشته فیزیک و فلسفه به آلمان رفت.

او بعد از بازگشت به ایران فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود را در حوزه‌های فیزیک و فلسفه، تاریخ علم در اسلام، اسلام شناسی در آلمان، علم و دین و فلسفه علم ادامه داد و در این مسیر با نهادهای مختلف علمی وفرهنگی کشور از جمله موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری، موسسه پژوهشی میراث مکتوب، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دائرۀ المعارف تشیّع و بنیاد ایران‌شناسی همکاری داشت.

او از همکاران خانه کتاب، عضو سرای اهل قلم و در رسته نویسندگان، عضو صندوق اعتباری هنر بود.

ترجمه، تحقیق و پژوهش‌های مختلف درباره آثار و افکار علامه محمدتقی جعفری، جستارهایی در فلسفه غرب، انیشتین و مذهب، حافظ و گوته، فروریختن بنای علم؛ نگاهی به اندیشه‌های توماس کوهن، سهم ایران در علوم قرون وسطی، مجموعه ۲ جلدی نگاهی به نطنز، ترجمه «بسم الله الرحمن الرحیم» اثر آنماری شیمل و… از جمله آثار این نویسنده و مترجم تازه درگذشته است.

انصاری همچنین نویسنده ۵۰ مدخل در دائرۀ المعارف‌ها و مولف و مترجم بیش از ۱۰۰ عنوان مقاله درحوزه‌های اسلام شناسی، ایران‌شناسی و تاریخ علم است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟