بالگرد "هوانیروز" جان کوهنورد قزوینی را نجات داد

به گزارش رکنا، فرمانده پایگاه هوانیروز شهید امینی آبیک گفت: مرد ۴۵ ساله قزوینی هنگام کوهنوردی در ارتفاعات زوارک الموت دچار سقوط شد که با حضور بالگرد هوانیروز ارتش در اورژانس هوایی این مصدوم به بیمارستان ولایت قزوین منتقل شد و از مرگ نجات یافت.

سرهنگ مهرداد بخشیان در قزوین با اشاره به تقاضای کمک دقایقی قبل از پرسنل اورژانس هوایی ارتش اظهار داشت: مرد 45 ساله قزوینی هنگام کوهنوردی در ارتفاعات زوارک الموت دچار سقوط شد که با حضور بالگرد هوانیروز ارتش در اورژانس هوایی این مصدوم به بیمارستان ولایت قزوین منتقل شد و از مرگ نجات یافت.

وی اضافه کرد: گویا این کوهنورد صبح امروز در دره سقوط کرده بود که اهالی محلی الموت برای نجات جان آن از اورژانس کمک خواسته بود؛ اما علی‌رغم اعزام آمبولانس پایگاه معلم کلایه به محل حادثه امکان نجات کوهنورد مصدوم از دره وجود نداشته است.

بخشیان با اشاره به اینکه مصدون از ناحیه پا و نقاط حساس دیگر دچار شکستگی شده بود، ادامه داد: در نهایت به خاطر شرایط حاد مصدوم ضروری بود که این مصدوم کمترین زمان ممکن به بیمارستان شهید رجایی اعزام شود که البته به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه شرایط برای اعزام با آمبولانس مقدور نبود و برای نجات جان بیمار درخواست اورژانس هوایی به پایگاه هوانیروز آبیک داده شد.

وی یادآور شد: در نهایت با اعلام اورژانس به پایگاه اورژانس هوایی ، پرسنل هوانیروز ارتش و فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند و بیمار توسط اورژانس هوایی قزوین به پد بالگرد بیمارستان ولایت منتقل شده و سپس به‌وسیلهٔ آمبولانس پایگاه مینودر به بیمارستان شهید رجایی انتقال داده شد که خوشبختانه با اقدام به موقع تکنسین‌های اورژانس، جان بیمار نجات یافت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟