طرز تهیه سبزه عید نوروز

به درخواست شما عزیزان تصمیم گرفتم طرز تهیه سبزه عید را اینجا توضیح بدهم .

به گزارش رکنا ، در ابتدا عدس را به مدت ۳ روز خیس می دهیم ولی باید هرروز آب عدس رو عوض کنیم. بعد از ۳ روز عدس را داخل دستمال نخی تمیزی می ریزیم و هرروز کل دستمال را خیس می کنیم و آب اضافه رو خالی می کنیم که هم سبزه مان بو نگیرد و هم سبزه کپک نزند . بعد از ۳ تا ۵ روز وقتی عدس جوانه های سفید زد آن را در ظرفی که برای سفره هفت سین در نظر گرفتیم می ریزیم.

بهتر است از ظرفی استفاده کنیم که دارای عمق و دیواره بلند ۱۵ تا ۲۰ سانت و ترجیحا سطح دهانه و کف به یک اندازه باشد. (کاسه نمیشود). در مرحله بعد روی عدس ها رو با دستمال نخی خیس میپوشانیم و باید دقت کنیم که عدس ها به صورت یکنواخت و ضخامت ۳ تا ۵ سانتی متر در سطح ظرفمان پخش شود .

سپس ظرف را در محیط باز ولی سایه قرار داده و مرتب دستمال را با آب فراوان خیس کرده و آب اضافه از ظرف رو خارج می کنیم تا جوانه ها به اندازه دلخواه مان برسد . دستمال را برمی داریم و برای رساندن آب به ریشه از کنار دیواره با سرنگ آب رو داخل می کنیم (۲ بار در روز . صبح و شب ) .

دقت کنید همیشه ۵ دقیقه بعد از آب رسانی باید آب ظرف را خالی کنیم تا فقط ریشه ها مرطوب بماند و سبزه به خاطر وجود آب زیاد کپک نزند . برای داشتن یک سبزه زیبا ، پر و یکنواخت ، احتیاج به رسیدگی ، صبر و حوصله است. شما می توانید ۱۲ تا ۱۰ روز قبل از عید اقدام به تهیه سبزه نمایید .

امیدوارم همه به سبزه دلخواه خود دست پیدا کنند و سالی پر از سلامت و آرامش داشته باشند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟