این مرد 5 روز با مرگ جنگید! / او در طالقان گمشده بود + جزییات

به گزارش رکنا، مسئول جمعیت هلال‌احمر طالقان  گفت: روز جمعه مورخ 17اردیبهشتماه ساعت ۱۸:۱۲ با تماس مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان البرز با پایگاه امداد و نجات بین شهری شهرستان طالقان گزارش حادثه ای مبنی برآسیب دیدن مردی ۴۷ ساله در ارتفاعات روستای کرکبود از ناحیه سر بر اثر اصابت سنگ اعلام گردید که تیم های امدادی با هماهنگی لازم به محل حادثه اعزام گردیدند که با توجه به خاموش شدن تلفن همراه فرد مفقودشده و عدم اطلاع دقیق از محل شخص آسیب دیده با همکاری مردم محلی مناطق مورد توجه و حد فاصل روستای کرکبود تا روستا کرود تا ساعت 7 صبح مورخ 18اردیبهشت مورد جستجو قرار گرفت و متاسفانه شخص مذکور یافت نگردید.

کلاته در ادامه گفت: طی هماهنگی و برنامه ریزی های صورت گرفته توسط مدیر عامل محترم جمعیت هلال احمر استان البرز، مسئولین محلی و عوامل قضایی و انتظامی شهرستان ادامه عملیات جستجو در روز دوم در دستور کار قرار گرفته و به ۴روز عملیات مداوم جستجو انجامید.

وی ادامه داد: طی این ۴روز تیم هایی متشکل از نجاتگران شهرستان طالقان، تیم های امداد و نجات کوهستان شهرستان کرج، تیم جستجو و نجات سگ های زنده یاب (آنست)، هیئت کوهنوردی استان البرز،تکاوران ارتش، تیم جستجو با کواد کوپتر (هلی شات)، همنوردان و مردم محلی روستاهای (کرکبود،اورازان،هشان،سگران،سگرانچال،نویزک)، مناطق مختلف و ارتفاعات روستای کرکبود و حد فاصل روستای کرکبود تا روستاهای اطراف را طی چندین مرحله جستجو نموده که علی رغم تلاش های مداوم تیم های جستجو متاسفانه اثری از حضور فرد آسیب دیده درمنطقه یافت نگردید.

کلاته افزود: خوشبختانه صبح امروز با کمک تعدادی از اهالی روستا فرد گمشده پیدا شد و حال عمومی وی نسبتا نیز خوب است که بعد از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان نظرآباد منتقل شد.

کلاته در پایان از شهروندان و روستاییان طالقان و سایر مناطق اطراف خواست از رفتن به کوه در این روزهای بهاری و سخت و حساس کرونایی خودداری کنند.

رییس جمعیت هلال احمر طالقان گفت: کوه‌پیمایی شرایطی می‌طلبد و لوازمی نیاز دارد اما برخی افراد بدون امکانات اولیه و تنها با یک کوله‌پشتی برای برچیدن علف‌ راهی کوه‌ها می‌شوند.

کلاته با بیان‌اینکه وضعیت آب و هوای بهاری مشخص و پایدار نیست و هر لحظه تغییر می‌کند، ادامه داد: در این شرایط، تردد در مسیرهای سخت، سنگلاخ و کوهستانی خطرهای مضاعفی ایجاد می‌کند و اگر فرد راهنما همراه گروهی که به کوه می‌روند نباشد این مشکلات بازهم بیشتر می‌شود.

هر سال در فصل بهار بعضی از مردم طالقان برای چیدن سبزی های خوراکی، دارویی و غذایی عازم کوه‌های متعدد این منطقه کوهستانی می‌شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 686588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟