بازداشت جستجوگران گنج تاریخی در کازرون

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: دو حفار غیرمجاز به همراه یک دستگاه فلزیاب در شهرستان کازرون دستگیر شدند.

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدرضا بهمنی‌نژاد دوشنبه در این باره افزود: بر اساس گزارش یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان کازرون و در پی دریافت خبر مبنی بر حفاری‌های غیرمجاز به‌صورت شبانه در اراضی کشاورزی روستای عمویی واقع در حدود غرب مجموعه جهانی بیشاپور و حریم درجه‌یک، عوامل این یگان به‌منظور بررسی صحت موضوع به محل مورد نظر رفتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس بیان کرد: یک دستگاه پراید و یک دستگاه موتورسیکلت در محل اعلامی پارک شده بود و دو نفر با یک دستگاه فلزیاب در حال نقطه‌زنی برای انجام حفاری غیرمجاز بودند که متهمان دستگیر شدند و همراه یک قبضه اسلحه شکاری و یک عدد سکه اکسید شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

او گفت: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خریدوفروش اشیا و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

کازرون از شهرستان های غربی فارس است که مرکز آن با شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟