هشدار در مازندران / کرونای آفریقایی و هندی در راه است

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی کرونای هندی و آفریقایی در کشور و از احتمال شیوع آن در این استان خبر داد.

به گزارش رکنا ، قاسم اویس امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ویروس کرونای هندی و کرونای آفریقایی در کشور شناسایی شده است، اظهار کرد: احتمال شیوع این سوش ها در استان طبیعی است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجربه تلخ گذشته را تکرار نکنیم.

وی شیوع ویروس کرونای انگلیسی در مناطق مختلف کشور و استان را از مهم‌ترین نگرانی‌ها در سال جاری عنوان کرد و گفت: در آستانه عید فطر و تعطیلات شاهد کاهش روند بیماری هستیم و از عادی‌انگاری و سفر به عنوان عامل‌های تشدید کننده نگران هستیم.

اجرای برنامه ملی واکسیناسیون کرونا در مازندران

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اجرای برنامه ملی واکسیناسیون کرونا، خاطرنشان کرد: وضعیت کرونایی استان از نظر بیماران بستری و فوتی رو به نزول است.

اویس اظهار کرد: این طرح از ۲۱ بهمن سال قبل آغاز شد و قرار بود در زمستان فاز اول واکسیناسیون مربوط به گروه‌های نخست شامل بخش بهداشت و درمان و غیره انجام شود.

وی با بیان اینکه در فاز دوم گروه‌های سنتی ۸۰ سال به بعد و سپس گروه‌های بعدی واکسینه می‌شوند، گفت: تاکنون ۱۳۰ هزار دوز واکسن دریافت کردیم و ۸۰ درصد تزریق واکسن در استان انجام شده است.

واکسیناسیون گروه‌های مختلف

اویس یادآور شد: تمامی واکسن‌ها در سامانه ثبت می‌شود و تاکنون واکسن گروه‌های مختلف شامل همکاران بهداشتی درمانی، پاکبانان، سالمندان و غیره انجام شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با اعلام گروه سنی جدید نسبت به تزریق واکسن افراد جامانده از گروه‌های قبلی اقدام می‌شود.

اویس در پایان یادآور شد: عادی انگاری شرایط، رفت و آمدها و دید وبازدیدها سبب می‌شود به پیک جدید وارد شویم و خوشبختانه طی یک هفته گذشته در یک وضعیت پایدار و باثبات روبرو هستیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 685966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟